Planet Value

 

Dla ciekawych w jaki sposób obliczana jest Wartość planety  w Stars!

W Stars Calculatorze (do ściągnięcia ze strony Wodza) jest odpowiednia zakładka. Jeśli zależy ci na wzorze to poniżej podaję kilka:

 

Podstawowy wzór wygląda tak:

   intValue:=Integer(Round((Sqrt( Sqr(g) + Sqr(t) + Sqr(r) )/Sqrt(3))*100));

Inaczej : Całkowita zaokrąglona odmiana średniej ważonej odległością od hubów idealnych (pierwiastkowanie pomijalne - ma zmieniać tylko charakterystykę krzywych a nie zmienia charakteru całego wyrażenia).... // tłumaczenie Cozina  co z tego wyrażenia wynika ... :) //

gdzie:

g, t, r = Clicks_from_center/Total_clicks_from_center_to_edge

 

    Główne parametry podawane są w "kliknięciach" (od 0 do 100). Dla Rad "kliknięcia" są równe wartości radiacji, wartości Temp i Grav trzeba przeliczyć na kliknięcia (np. w edytorze rasy).

 A tutaj kawałek kodu, starałem się go pokomentować.

intGravStat, intTempStat, intRadStat - parametry życiowe planety w "kliknięciach"

Grav.Left, Grav.Right itd. - przedziały życiowe danej rasy w "kliknięciach"

 

//obliczanie g, t, r

g:=Min((intGravStat - Grav.Left), (Grav.Right - intGravStat)); //Clicks_from_center

g:=g/(Grav.Right - Grav.Mid); // /Total_clicks_from_center_to_edge

t:=Min((intTempStat - Temp.Left), (Temp.Right - intTempStat)); //Clicks_from_center

t:=t/(Temp.Right - Temp.Mid); // /Total_clicks_from_center_to_edge

r:=Min((intRadStat - Rad.Left), (Rad.Right - intRadStat)) //Clicks_from_center

r:=r/(Rad.Right - Rad.Mid); // /Total_clicks_from_center_to_edge

 

//dla ujemnej planety

NegGrav:=0;

NegTemp:=0;

NegRad:=0;

//ujemna wartość danego parametru to po prostu liczba kliknięć o jakie dany parametr wystaje poza przedział życiowy danej rasy

if (g<0) then

 if (intGravStat<Grav.Left) then NegGrav:=(Grav.Left - intGravStat)

 else NegGrav:=(intGravStat - Grav.Right);

if (t<0) then

 if (intTempStat<Temp.Left) then NegTemp:=(Temp.Left - intTempStat)

 else NegTemp:=(intTempStat - Temp.Right);

if (r<0) then

 if (intRadStat<Rad.Left) then NegRad:=(Rad.Left - intRadStat)

 else NegRad:=(intRadStat - Rad.Right);

//wartość ujemna danego parametru nie może jest maksymalnie -15, stad maksymalna ujemna wartość planety to -45

if (NegGrav>15) then NegGrav:=15;

if (NegTemp>15) then NegTemp:=15;

if (NegRad>15) then NegRad:=15;

 //jesli któryś z parametrów życiowych jest immune to g, t lub r przyjmują wartosc 1

if (chkGravImune.Checked) then g:=1;

if (chkTempImune.Checked) then t:=1;

if (chkRadImune.Checked) then r:=1;

 //i tu liczymy końcową wartość

if (g>=0) and (t>=0) and (r>=0) then

 begin

   intValue:=Integer(Round((Sqrt( Sqr(g) + Sqr(t) + Sqr(r) )/Sqrt(3))*100));

//dla małych g, t, r trzeba zmodyfikować nieco wzór

   if g < 0.5 then intValue := Integer(Round(intValue * (g + 0.5)));

   if t < 0.5 then intValue := Integer(Round(intValue * (t + 0.5)));

   if r < 0.5 then intValue := Integer(Round(intValue * (r + 0.5)));

 end

else

 begin

 //a tu wartość ujemnej planety - po prostu suma negatywnych wartości w każdym parametrze

   intValue:=-(NegGrav+NegTemp+NegRad);

 end;

 

The Race Wizard is your Friend, but it never hurts to do the Math.

One column layout
Two column layout

Original Author: Henk Poell - Additions by: Tiib, M.A, C.R et al

GRAV ++ -- <-  ->  0.22g - 4.4g (15 - 85)
TEMP ++ -- <-  ->  -140ºC, 140ºC (15 - 85)
RAD ++ -- <-  ->  15mR - 85mR

Graph mode used:   (Only positive hab values shown. Min hab is 0%) 0 mSec

Percentages of total: 100%

Number of to be found within W9 jumps (81.5ly on average)

Univ Size/density Sparse Normal Dense Packed
Tiny/Small/Medium
Large
Huge
Primary Racial Trait
Hyper-Expansion   Space Demolition
Super-Stealth Packet Physics
War Monger Interstellar Traveler
Claim Adjuster Alternate Reality
Inner-Strength Jack of All Trades
Lesser Racial Traits
Improved Fuel Efficiency No Ramscoop Engines
Total Terraforming Cheap Engines
Advanced Remote Mining     Only Basic Remote Mining
Improved Starbases No Advanced Scanners
Generalized Research Low Starting Population
Ultimate Recycling Bleeding Edge Technology
Mineral Alchemy Regenerating Shields
Growth and Habitability (100%)
Maximum colonist growth rate per year:
Max HW pop: 1000000 people (Max Growth: 50000/yr)
Factories and Mines
One resource is generated each year for every colonists.
Every 10 factories produce
resources each year.
Factories require
resources to build.
Every 10,000 colonists may operate up to
factories.
Factories cost 1 kT less of Germanium to build.
Every 10 mines produce up to
kT of each mineral every year.
Mines require
resources to build.
Every 10,000 colonists may operate up to
mines.
Resource calculations
Maxed Factories:  ( resources and kT of G to build)
Maxed Resources:

Maxed Mines:
 ( resources to build)
Maxed Mining Ratio: 1kT/yr (at
concentration)
Tech
costs 0 res.
Set as starting techs
Research Costs
Energy Research
Costs 75% extra
Costs standard amount
Costs 50% less
Construction Research
Costs 75% extra
Costs standard amount
Costs 50% less
Weapons Research
Costs 75% extra
Costs standard amount
Costs 50% less
Electronics Research
Costs 75% extra
Costs standard amount
Costs 50% less
Propulsion Research
Costs 75% extra
Costs standard amount
Costs 50% less
Biotechnology Research
Costs 75% extra
Costs standard amount
Costs 50% less
All cost +75% fields start at Tech Level 3
Game Parameters:
Slower Tech Advances

 

 

Raven

Źródło: pl.rec.gry.strategiczne

24 lipca 2002