Rozdział 24
![]()
Bebechy maskowania.
Aby coś mogło zostać zamaskowane, wymaga pewnej liczby jednostek maskowania na kT. Dane urządzenie maskujące zapewnia statkowi największe możliwe maskowanie, gdy statek jest pusty. Jeżeli natomiast ma ładunek, jego masa obniża liczbę jednostek maskowania na kT, a tym samym stopień maskowania.
.
Maskowanie pustego statku
W poniższej tabeli podajemy, ile jednostek maskowania od różnych urządzeń przypada na pusty statek:
Urządzenie maskujące Jedn. mask./kT Maksym, maskowanie % Transport Cloak* 300 75 Stealth Cloak 70 35 Super-Stealth Cloak 140 55 Ultra-Stealth Cloak* 540 85 Shadow Shieid* 70 35 Depleted Neutronium Armor 50 25 Skaner Chameleon 40 20 Gwiazdką są zaznaczone urządzenia dostępne tylko rasie Super-Stealth.
Na przykład pusty statek wyposażony w Stealth Cloak ma 70 jedn. maskowania/kT lub maskowanie 35%. Sam statek jest widziany przez skanery wroga tylko na 35% ich największego zasięgu.
Gdy zamaskowany statek wiezie ładunek, to trzeba inaczej obliczać jedn. maskowania/kT. Załóżmy, że statek jest małym frachtowcem z silnikiem Quick Jump 5, pancerzem Tritanium i urządzeniem maskującym Stealth Cloak. Jego masa własna wynosi 91 kT, przy 70 jedn. maskujących/kT jest zamaskowany w 35%. Jeżeli by go do pełna załadować, to jego masa wynosiłaby 161 kT. Aby obliczyć nowy stopień maskowania:
- Policz, ile statek ma w sumie jednostek maskowania:
Maks_jedn_mask/kT x Masa_pustego_statku
Przykład: 70 jedn/kT x 91 kT = 6370 jedn. maskowania- Policz, ile jednostek przypada na kT:
SumaJedn_mask / Masa_statku_z_ładunkiem
Przykład: 6370 / 161 kT = -40 Jedn/kTZ poniższego wykresu wynika, jaką ochronę daje określona liczba jednostek
maskowania:
![]()
Przy 40 jedn. maskowania/kT załadowany frachtowiec z naszego przykładu jest
kryty tylko w 20%. W poniższej tabeli podajemy dokładne liczby z kilku punktów
wykresu, co pozwoli na dokonywanie bardziej precyzyjnych obliczeń:
lOOjedn/kT 50% maskowania
300 jedn/kT 75% maskowania
600jedn/kT 87.5% maskowania
1000jedn/kt 93.75% maskowania
.Maskowanie floty liczącej więcej niż jeden statek
We flocie liczącej więcej niż jeden statek, statki bez maskowania są traktowane jak ładunek na potrzeby obliczania Jedn/kT. Umieśćmy nasz pusty frachtowiec we flocie z pustym scoutem" mającym silnik Quick Jump 5, Laser i Bat Scanner, o masie własnej 15 kT Cała flota waży 106 kT, więc we wspólnym locie statki te miałyby maskowanie 6370 / 106 = -60 Jedn/kT, czyli około 30%.
.
Sumowanie się efektów działania detektorów tachionowych
Jeżeli dany konstrukcja posiada więcej niż jeden detektor tachionowy, ich wyda-
jność oblicza się następująco:
95% A SQRT(liczba_detektorów) = redukcja maskowania drugiego gracza
.
Algorytm maskowania
Oto (pseudo) algorytm, który można stosować przy przeliczaniu jednostek maskowania na kT na stopnie maskowania. if punkty <= 100 procent = punkty / 2 else punkty = punkty - 100 if punkty <= 200 procent = 50 + punkty / 8 else punkty = punkty - 200 if punkty <= 312 procent = 75 + punkty / 24 else punkty = punkty - 312 if punkty <= 512 procent = 88 + punkty / 64 else if punkty < 768 procent = 96 else if punkty < 1000 procent = 97 else procent =98 end if end if end if end if