Rozdział 24


scroll.gif (3183 bytes)

Bebechy maskowania.


Aby coś mogło zostać zamaskowane, wymaga pewnej liczby jednostek maskowania na kT. Dane urządzenie maskujące zapewnia statkowi największe możliwe maskowanie, gdy statek jest pusty. Jeżeli natomiast ma ładunek, jego masa obniża liczbę jednostek maskowania na kT, a tym samym stopień maskowania.

.

Maskowanie pustego statku

W poniższej tabeli podajemy, ile jednostek maskowania od różnych urządzeń przypada na pusty statek:

Urządzenie maskujące  Jedn. mask./kT  Maksym, maskowanie %
Transport Cloak*      300 75
Stealth Cloak  70  35
Super-Stealth Cloak   140 55
Ultra-Stealth Cloak* 540  85
Shadow Shieid*  70  35
Depleted Neutronium Armor 50  25
Skaner Chameleon  40 20

Gwiazdką są zaznaczone urządzenia dostępne tylko rasie Super-Stealth.

Na przykład pusty statek wyposażony w Stealth Cloak ma 70 jedn. maskowania/kT lub maskowanie 35%. Sam statek jest widziany przez skanery wroga tylko na 35% ich największego zasięgu.
Gdy zamaskowany statek wiezie ładunek, to trzeba inaczej obliczać jedn. maskowania/kT. Załóżmy, że statek jest małym frachtowcem z silnikiem Quick Jump 5, pancerzem Tritanium i urządzeniem maskującym Stealth Cloak. Jego masa własna wynosi 91 kT, przy 70 jedn. maskujących/kT jest zamaskowany w 35%. Jeżeli by go do pełna załadować, to jego masa wynosiłaby 161 kT. Aby obliczyć nowy stopień maskowania:

  1. Policz, ile statek ma w sumie jednostek maskowania:
    Maks_jedn_mask/kT x Masa_pustego_statku
    Przykład: 70 jedn/kT x 91 kT = 6370 jedn. maskowania
  2. Policz, ile jednostek przypada na kT:
    SumaJedn_mask / Masa_statku_z_ładunkiem
    Przykład: 6370 / 161 kT = -40 Jedn/kT

Z poniższego wykresu wynika, jaką ochronę daje określona liczba jednostek
maskowania:

24-1


Przy 40 jedn. maskowania/kT załadowany frachtowiec z naszego przykładu jest
kryty tylko w 20%. W poniższej tabeli podajemy dokładne liczby z kilku punktów
wykresu, co pozwoli na dokonywanie bardziej precyzyjnych obliczeń:

lOOjedn/kT     50% maskowania
300 jedn/kT     75% maskowania
600jedn/kT      87.5% maskowania
1000jedn/kt     93.75% maskowania



.

Maskowanie floty liczącej więcej niż jeden statek

We flocie liczącej więcej niż jeden statek, statki bez maskowania są traktowane jak ładunek na potrzeby obliczania Jedn/kT. Umieśćmy nasz pusty frachtowiec we flocie z pustym „scoutem" mającym silnik Quick Jump 5, Laser i Bat Scanner, o masie własnej 15 kT Cała flota waży 106 kT, więc we wspólnym locie statki te miałyby maskowanie 6370 / 106 = -60 Jedn/kT, czyli około 30%.

.

Sumowanie się efektów działania detektorów tachionowych

Jeżeli dany konstrukcja posiada więcej niż jeden detektor tachionowy, ich wyda-
jność oblicza się następująco:

95% A SQRT(liczba_detektorów) = redukcja maskowania drugiego gracza


.

Algorytm maskowania

Oto (pseudo) algorytm, który można stosować przy przeliczaniu jednostek
maskowania na kT na stopnie maskowania.
if punkty <= 100
	procent = punkty / 2
else
	punkty = punkty - 100
	if punkty <= 200
		procent = 50 + punkty / 8
	else
		punkty = punkty - 200
		if punkty <= 312
			procent = 75 + punkty / 24
		else
			punkty = punkty - 312
			if punkty <= 512
				procent = 88 + punkty / 64
			else if punkty < 768
				procent = 96
			else if punkty < 1000
				procent = 97
			else
				procent =98
			end if
		end if
	end if
end if