Rozdział 16


scroll.gif (3183 bytes)

Patrolowanie

Będąc na patrolu Twoja flota będzie samoczynnie przechwytywać i atakować
wszystkie nadlatujące nieprzyjacielskie floty znajdujące się w określonej
odległości. Patrolujące floty nie atakują sojuszników ani neutralnych.

Przydzielanie rozkazu patrolu

Aby wyznaczyć flocie służbę patrolową:
1. Wyznacz flocie PN na skanerze.
2. W rolecie Zadań PN wybierz zadanie Patrol.
3. Ustaw zasięg przechwytywania. Twoja flota będzie reagować tylko na przeci-
wników znajdujących się w odległości nie większej od wybranej.
Ustaw prędkość przechwytywania za pomocą wskaźnika, albo potwierdź
prędkość automatyczną. Jest to optymalna prędkość (próba przechwycenia
w jak najkrótszym czasie przy jak najmniejszym zużyciu paliwa). Gdy flota
patrolująca znajdzie nowy cel, poinformuje Cię o tym dając możliwość regu-
lacji prędkości albo zmiany obiektu ataku.
5. Ustaw ewentualne dodatkowe PN. Rozkazy patrolu będą przeprowadzane
automatycznie dla każdego PN, dopóki nie przydzielisz innego zadania.
 Aby flota stacjonarnie patrolowała dane miejsce, wyślij ją tam, wyznacz jej
rozkaz Patrolu i zaznacz pole Repeat Orders w rolecie Punktów nawigacyjnych.
Flota będzie celowała tylko do wrogów znajdujących się w zasięgu przechwyty-
wania od tego punktu i wróci tam po ataku.
Patrol zwraca uwagę tylko na wrogów
Floty na patrolu będą przechwytywać i atakować tylko floty należące do wrogów.
W grze jednoosobowej z graczami komputerowymi wszyscy są Twoimi wrogami.
W grze wieloosobowej możesz wskazać swoich wrogów, przyjaciół i neutral-
nych.
Aby w grze wieloosobowej jeden z graczy stał się Twoim wrogiem:
1. Wybierz komendę Commands (Player Relations), otwierając okno Stosunków graczy.

2. Wybierz gracza z opuszczanej listy i kliknij Enemy.
3. Zamknij okno.
Patrol nie bierze floty wroga natychmiast na cel. Do celowania dochodzi dopiero
po ruchu gracza; jest to jedno z ostatnich zadań przy generowaniu nowej tury.
Pozwala to na otrzymanie wiadomości i zbadanie wydanego rozkazu patrolu, co
z kolei umożliwia ewentualne zmiany, zanim statki ruszą do ataku.
Jeżeli chcesz, aby statek na patrolu zaatakował jakąś flotę, którą widzisz na
Skanerze, to wystarczy wyznaczyć PN na tej flocie i dać tam rozkaz Patrolu.

Patrol i plany bojowe

Przy podejmowaniu decyzji o przechwyceniu, patrol bierze pod uwagę plany
bojowe. Twój cel główny odpowiada rodzajowi jego kadłuba. Na przykład, jeżeli
celujesz do nieuzbrojonych statków, flota patrolująca będzie się kierować tylko
na floty, o których wiadomo, że nie są uzbrojone. Nie zaatakujesz pancernika,
nawet jeżeli widzisz go po raz pierwszy, i nie wiesz, czy posiada on na pokładzie
jakąkolwiek broń.

Więcej informacji:
Plany bojowe, strona 15-7.