Zasiedlanie niezamieszkanej planety
Aby skolonizować niezamieszkaną planetę, musisz mieć flotę z co najmniej jednym statkiem zawierającym moduł kolonizacyjny w
swojej konstrukcji kadłuba.
Większość ras już na początku gry ma co najmniej jeden statek kolonizacyjny.
Jeżeli nie masz żadnych takich statków, to wstaw chociaż jeden do kolejki produkcyjnej.
1. Wybierz flotę kolonizacyjną, aby znalazła się w obszarze Dowodzenia.
Możesz to zrobić klikając dwukrotnie jej lokalizację na Skanerze, lub, jeżeli w tym miejscu jest więcej obiektów (np. planeta), klikając w
tym miejscu prawym przyciskiem i wybierając flotę z listy.
2. W rolecie Paliwa i ładunku kliknij wskaźnik Cargo i przenieś kolonistów z
planety do ładowni floty.
3. Trzymając SHIFT kliknij planetę docelową na Skanerze.
4. W rolecie Zadań PN, wybierz Colonize jako zadanie PN. Koloniści zazwyczaj rozkładają statek kolonizacyjny po wylądowaniu,
korzystając w początkowej fazie rozwoju kolonii z minerałów pochodzących z ładowni
i ze statku.
Na ogół liczba statków we flocie kolonizacyjnej powinna być jak najmniejsza. Po
założeniu kolonii możesz dostać frachtowcem dalszych kolonistów (frachtowiec
zostanie rozładowany, a potem poleci do swojego następnego PN).
Rysunek modułu kolonizacyjnego znajdziecie na marginesie. Lepszy widok oferuje Katalog technologii. Naciśnij F2 i wybierz kategorię Mechanical. Chcąc
dowiedzieć się, które z Twoich flot posiadają moduł kolonizacyjny:
1. Klikaj dwukrotnie w Skanerze miejsca, gdzie znajdują się Twoje statki, logicznie rozpoczynając od miejsca, z którego wyślesz kolonistów. Jeżeli w tym
miejscu jest też planeta, kliknij to miejsce prawym przyciskiem i wybierz
flotę z rozwiniętej listy.
2. Kliknij prawym przyciskiem roletę Składu floty, aby wyświetlić schemat statku.
Jeżeli pojawi się rysunek modułu kolonizacyjnego, masz już właściwą flotę.
Kliknij Next w rolecie Floty, aby wyświetlić inne floty.
Przewożenie kolonistów frachtowcami
Za pomocą frachtowców możesz przewozić kolonistów do działających już kolonii. (Jeżeli kierujesz się na planetę w posiadaniu przeciwnika, przygotuj się
do walki i pamiętaj, żeby wziąć tyle kolonistów, żeby mieć przewagę nad
wrogiem.) Użyj tylu frachtowców, ile jest potrzebnych, ustawiając ich rozkazy po
przybyciu do PN na rozładowanie kolonistów.
Załadunek
1. Wybierz flotę transportową, aby znalazła się w obszarze
Dowodzenia.
2. Trzymając SHIFT kliknij planetę (lub flotę), z której chcesz załadować kolonistów.
3. W rolecie Zadań PN wybierz Transport jako rozkaz i kolonistów jako ładunek i określ ilość, jaką chcesz
załadować.
Wysyłanie
1. Trzymając SHIFT kliknij docelową kolonię lub kolonie.
2. W każdym miejscu, gdzie chcesz wyładować kolonistów wybierz Transport jako rozkaz i kolonistów jako ładunek
i określ ilość, jaką chcesz rozładować.
Pamiętaj, aby nie wyładować więcej kolonistów, niż dana planeta jest w stanie utrzymać.
Ojej, ta planeta już jest zamieszkana!
Nie można kolonizować planety, która została już zasiedlona przez inną rasę.
Jeżeli przewieziesz na nią kolonistów za pomocą rozkazu transportu, automatycznie rozpoczną oni
naziemną walkę z dotychczasowymi mieszkańcami. Tym samym koloniści staną się oddziałami lądowymi. Jeżeli w
tym samym roku na planecie lądują oddziały lądowe więcej niż jednego gracza, wszyscy
będą ze sobą walczyć, aż zostanie tylko jedna strona.
Nie można najechać planety mającej na orbicie bazę kosmiczną. Oznacza to, że
musisz zniszczyć bazę kosmiczną, zanim zejdziesz na ląd.
|
Więcej informacji;
Dodawanie obiektów do kolejki produkcyjnej, strona 7-1.

Moduł kolonizacyjny
Możesz utworzyć własne skrócone rozkazy ładowania, co pozwala na automatyzacje często
wykonywanych czynności.
Więcej informacji o własnych rozkazach, strona 14-2.
Transport kolonistów Odmiennej Rzeczywistości
Rasy Odmiennej Rzeczywistości mogą
ponieść straty w podróżach kosmicznych.
Lot międzygwiezdny zabija
rocznie 3% kolonistów.
Rasy Odmiennej
Rzeczywistości i inwazja
Rasy Odmiennej
Rzeczywistości
zamieszkują bazy kos-
miczne, nie planety, więc zniszczenie ich bazy otwiera planetę do kolonizacji. Poza tym, rasy
Odmiennej Rzeczywistości
nie mogą przewozić oddziałów na cudze planety. |