Konstruktor statków i baz kosmicznych służy do tworzenia, modyfikacji
i usuwania projektów konstrukcji statków. Po utworzeniu nowej
konstrukcji możesz ją dodać do kolejki produkcyjnej dowolnej planety
posiadającej dok. Aby zbudować bazę kosmiczną nie trzeba jej wcześniej
posiadać. Wystarczy, żeby planeta miała zasoby i minerały na budowę,
a można dodać bazę kosmiczną do kolejki.
Wstęp do konstrukcji kadłubaOpracuj sobie strategię, kiedy będziesz tworzyć nowe konstrukcje. Jeżeli będziesz tworzyć nową konstrukcję za każdym razem kiedy zdobędziesz kawałek nowej technologii, zagraża Ci nadmiar statków o podobnych konstrukcjach. Staraj się zostawiać miejsce na przynajmniej jedną dodatkową konstrukcję, aby można było szybko utworzyć nową bez potrzeby usuwania innej. Możesz też tworzyć nową konstrukcję dla istniejącej klasy statków, np. kolonizacyjnych, gdy obecna konstrukcja przestanie być użyteczna. Poświęć trochę czasu na przeglądanie Katalogu technologu, aby dowiedzieć się, jakie technologie mogłyby być Ci potrzebne. Bierz pod uwagę konstrukcje statków przy planowaniu kolejności badań. Jeżeli to możliwe konstruuj nowe statki tylko wtedy, gdy uzyskana technologia pozwala na znaczący postęp w stosunku do starych konstrukcji. |
Przykładowa strategia wypierania. Po skolonizowaniu wszystkich lub większości planet w zasięgu posiadanych statków kolonizacyjnych możesz usunąć starą konstrukcję i zastąpić ją nową. Przykładowa strategia wypierania. Po skolonizowaniu wszystkich lub większości planet w zasięgu posiadanych statków kolonizacyjnych możesz usunąć starą konstrukcję i zastąpić ją nową. |
Konstruowanie nowego kadłuba od początkuZe schematu kadłuba widać, jakiego rodzaju i ile członów będzie on mieścił. Na etykietach członów w schemacie widać, ile członów i jakiego rodzaju przyjmie kadłub. Ładownia pokazuje tylko swoją pojemność - nie można tam zamontować żadnych członów.
Niektóre z tych parametrów nie są wyświetlane w rozdzielczościach
poniżej 800x600.
|
Wskazówka: Opcji Copy Selected Design możesz użyć do skopiowania znanej przez Ciebie konstrukcji nieprzyjaciela (chociaż wyniki mogą nie być doskonałe).
Wskazówka: Przytrzymaj CTRL, aby przeciągnąć tyle obiektów, ile mieści się w przegrodzie lub SHIFT, żeby przeciągnąć jednocześnie cztery elementy. |
|
|
Modyfikacja posiadanej konstrukcji kadłubaPoniżej podajemy sposób postępowania, jeżeli chcesz zmienić posiadaną konstrukcję lub utworzyć na jej podstawie nową. Modyfikacja posiadanej konstrukcji jest możliwa tylko wtedy, jeżeli nie jest ona wykorzystana w żadnym Twoim statku.
—— Wybierz posiadaną konstrukcję
|
Wskazówka: Opcji Copy Selected Design możesz użyć do skopiowania znanej przez Ciebie konstrukcji nieprzyjaciela (chociaż wyniki mogą nie być doskonałe). |
|
|
Usuwanie posiadanej konstrukcji kadłubaJeżeli usuwasz posiadaną konstrukcję, to zostaną zniszczone wszystkie statki zbudowane na jej podstawie, a ich minerały rozpłyną się w kosmosie. Jeżeli chcesz odzyskać część minerałów zużytych na budowę statku, to przed zlikwidowaniem konstrukcji, wykonaj złomowanie wszystkich statków zbudowanych na jej podstawie. Pod schematem statku dla danej konstrukcji ukazuje się plakietka mówiąca, ile statków zbudowanych na podstawie tej konstrukcji jeszcze istnieje. Przy usunięciu tej konstrukcji zlikwidujesz wszystkie te statki.![]() W tym przypadku na podstawie konstrukcji zbudowano 19 statków, ale wszystkie zostały już zniszczone. Usunięcie konstrukcji nie spowoduje zniszczenia żadnych statków.
Usuwanie konstrukcji statków w konstruktorze
Inne metody likwidacji konstrukcji kadłubaWybierz konstrukcję, która straciła swoją użyteczność (jest za wolna i słabo uzbrojona). Przed usunięciem konstrukcji zastanów się nad najbardziej korzystną metoda pozbycia się posiadanych statków tej konstrukcji. Poniżej podajemy przykładowe strategie:Przykład 1: Wysyłaj statki tej konstrukcji na planety potrzebujące minerałów. Ustaw na tych planetach zadanie PN Scrap Fleet. Pewna część minerałów zostanie zwrócona na powierzchnię planet. Przy użyciu tej metody musisz czekać, aż wskazane statki dotrą do swoich miejsc przeznaczenia. Przykład 2: Za jednym zamachem usuń wszystkie statki w konstruktorze. Otrzymasz ostrzeżenie, że wszystkie statki likwidowanej konstrukcji zostaną zniszczone Usuwając statki w ten sposób nie odzyskujesz żadnych minerałów. Przykład 3: Jeżeli statki, które mają zostać usunięte, posiadają jakiekolwiek uzbrojenie, użyj ich w większych bitwach jako mięsa armatniego, co będzie stanowiło pewna ochronę dla bardziej wartościowych jednostek. Liczenie posiadanych konstrukcji kadłubaAby dowiedzieć się, ile konstrukcji w sumie posiadasz:
Chcąc się dowiedzieć, ile statków danej konstrukcji jest w grze:
|
|
Limit liczby konstrukcji i statkówSą pewne ograniczenia w liczbie posiadanych konstrukcji, statków i flot. Przy opracowywaniu swojej strategu gry bierz pod uwagę te limity.
Przy próbie tworzenia nowej konstrukcji Stars! poinformuje Cię wprawdzie, że został już osiagnięty limit, ale mimo to warto pamiętać, jaka jest ich obecna liczba. Jeżeli po osiągnięciu limitu 16 konstrukcji chcesz tworzyć nową, najpierw musisz usunąć jedną z posiadanych. Zlikwiduj konstrukcję za pomocą konstruktora. Opracuj sobie strategie, kiedy tworzyć nowe konstrukcje i kiedy usuwać posiadane. Montowanie skanerów pokładowych![]() Typy skanerówSą trzy podstawowe typy skanerów pokładowych: skanujące planety z orbity, skanujące planety z orbity i floty na odległość oraz skanujące planety i floty na odległość. Jeden ze skanerów, Chameleon, zastępuje też urządzenie maskujące.Twój pierwszy skanerGrę zazwyczaj rozpoczyna się ze skanerem typu Bat, słabym technicznie urządzeniem, które potrafi obserwować planety tylko z orbity i nie posiada możliwości wykrywania flot na odległość. Musisz poszukać bardziej nowoczesnych modeli. Opisy wszystkich skanerów znajdziesz w Katalogu technologii.Skanery się kumulująJeżeli na statku jest więcej niż jeden skaner, to ich działanie się kumuluje. Floty są ograniczone przez zasięg swojego najlepszego statku, ale zasięg skanera pojedynczego statku jest zmodyfikowaną sumą zasięgów wszystkich jego skanerów. Wzór na obliczanie zasięgu skanerów statku jest pierwiastkiem czwartego stopnia z sumy czwartych potęg mocy skanerów. Załóżmy, że dana konstrukcja statku posiada dwa skanery o mocy 100 lat świetlnych i jeden o mocy 60. Zatem ogólna moc wynosi (100^4+100^4+60^4)^1I4 = 120 lat świetlnych. Takie same obliczenie stosuje się dla skanerów penetrujących planety. |
Wskazówka: Można zlokalizować wszystkie statki danego typu korzystając z filtra konstrukcji w obszarze Skanera. Stars! nie pozwala na wybranie przycisku Copy Selected Design w konstruktorze po osiągnięciu limitu 16 konstrukcji. Wskazówka: Aby określić liczbę posiadanych aktualnie flot, wybierz komendę Report (Fleets). Suma flot podana jest w pasku tytułowym raportu. Minerały na powierzchni. Ile jest minerałów na powierzchni planety, dowiesz się dowiesz się dopiero po jej skolonizowaniu, przy prowadzeniu wydobycia na odległość, lub stosując skaner Robber Baron. Skanery dla piratów. Skanery Pick Pocket i Robber Baron "widzą" zawartość ładowni wrogich flot. Skaner Robber Baron "widzi" też minerały na powerzchni wrogich planet. Skanery te są narzędziami kosmicznych piratów, ponieważ pomagają im wybrać miejsce na rabunek. Więcej informacji: Skanowanie. |
Montowanie urządzeń maskujących![]() SilnikiSą dwa zasadnicze typy silników: silniki standardowe, które pracują na paliwo z antymaterii dostępne w bazach kosmicznych oferujących pełne usługi oraz koncentratory strumieniowe, które pobierają paliwo z kosmosu. Oba typy silników osiągają prędkość odpowiadającą 10. stopniowi zakrzywienia przestrzeni. Każdy rodzaj ma swoje wady i zalety, a niektóre silniki wymagają występowania lub nie określonych właściwości rasowych.Standardowe, paliwożerne silniki![]() Koncentratory strumieniowe![]() Ultranapędy![]() Silniki odrzutowe![]() Badanie cudzych kadłubówJeżeli napotkasz statek przeciwnika, to automatycznie wykrywasz jego podstawowy typ kadłuba. Jeżeli zaczniesz walkę z tym statkiem, to dowiesz się też, z jakich elementów on się składa. Aby obejrzeć konstrukcje kadłubów przeciwników: 1. Wybierz Enemy Hulls. 2. Kliknij opuszczaną listę i wybierz konstrukcję.![]() Wymiana konstrukcji statkówZa pomocą zadania PN transferu flot można wymieniać konstrukcje statków z innymi graczami. Aby otrzymać flotę musisz mieć mniej niż 16 różnych konstrukcji (dozwolony limit) |
Rasy o właściwościach Wewnętrznych mocy mogą sie nauczyć budowy detektorów tachionowych. Urządzenie to posiada możliwośći redukcji skuteczności urządzeń maskujących innych graczy.
Więcej informacji: Maskowanie Bebechy maskowania. Budowanie koncentratorów strumieniowych nie jest mozliwe dla rasy o ujemnej właściwości "Bez koncentratorów strumieniowych". WAŻNE! Optymalny poziom radiacji to środek zakresu tolerancji dla promieniowania. Jaki jest optymalny poziom radiacji, dowiesz się z okna Danych rasy otwieranego komendą View (Race).
Ultranapędy. (Overthrusters) i silniki odrzutowe (Maneuvering Jets) są opisane szczegółowo w dziale Mechanical Katalogu technologii. Więcej informacji: Ustalanie prędkości floty, Zużycie paliwa, Inicjatywa i prędkość, Plansza walki. Kupcy wojny Rasy posiadające cechę Kupców wojny poznają wszystkie konstrukcje statków w chwili, gdy je zobaczą. Nie muszą wszczynać bitwy, by poznać szczegóły konstrukcji.
|