Białe drogi flot
Drogi flot są narysowane na biało, jeżeli dwa lub więcej etapy tej trasy są identyczne, np., jeżeli wyznaczysz drogę tam i z powrotem.
Nie wybieraj tego samego punktu nawigacyjnego dwa razy
Nie można w tym samym miejscu mieć dwóch kolejnych PN.
Przesuwanie punktów nawigacyjnych
Jeżeli chcesz przesunąć PN z jednego miejsca w drugie, to ustaw kursor na punkcie, który
ma zostać przesunięty, żeby w miejsce wskaźnika pojawiła się dłoń. Naciśnij przycisk
myszy, a dłoń się zamknie. Przeciągnij mysz na nowe miejsce przeznaczenia. Zauważysz,
że punkt będzie przyciągany przez obiekty,
gdy będziesz się do nich zbliżał, co zapobiega ewentualnemu minięciu planety. Jeżeli chcesz ustawić PN blisko obiektu, ale
nie na nim samym, przytrzymaj SHIFT w trakcie przeciągania.
Usuwanie punktów nawigacyjnych
Są dwa sposoby na usunięcie punktu nawigacyjnego:
* Kliknij PN, który chcesz usunąć, a następnie naciśnij klawisz Backspace lub Delete.
* Kliknij PN, a następnie przeciągnij go na następny PN.
Poruszanie się przy użyciu bram gwiezdnych
Musisz mieć bramę gwiezdną na planecie początkowej i docelowej. Można korzystać z bram gwiezdnych swoich i swoich sojuszników. Bramy gwiezdne
mają limity zarówno masy, jaką mogą przenosić, jak również odległości. Aby wysłać flotę przez bramę gwiezdną:
1. Jeżeli to konieczne, sprowadź flotę na planetę posiadającą bramę gwiezdną. Sprawdź, czy flota nie przewozi niczego oprócz paliwa. Wszystkie
rasy, oprócz Podróżników międzygwiezdnych, muszą pozbyć się ładunku
przed użyciem bramy gwiezdnej.
2. Kliknij planetę docelową (która też musi mieć bramę gwiezdną) trzymając
SHIFT, wybierając ją w ten sposób jako kolejny PN.
3. Kliknij wskaźnik prędkości i przeciągnij go na sam koniec. W miejsce prędkości pojawi się napis Use Stargate. l to wszystko. W następnej turze
Twoja flota pojawi się w miejscu przeznaczenia, niezależnie od pokonanej odległości.

Czas podróży przez bramę gwiezdną
1 Year - Podróż jest bezpieczna.
Uncertain - Nie wiesz niczego o planecie lub Twoje dane są przestarzałe.
Brama gwiezdna spróbuje wykonać skok, ale nie ma gwarancji, czy na drugim końcu też napotka bramę.
Danger - Flota zostanie uszkodzona po drodze. Przekracza ona limit masowy lub odległości jednej lub obydwu bram gwiezdnych.
Never - Bramy gwiezdnej nie ma w jednym lub w obu punktach albo przekracza ona bardziej niż pięciokrotnie limity masy lub odległości.
Odległość (na jaką można bezpiecznie skakać)
Odległość jest determinowana przez startową bramę gwiezdną. Aby dowiedzieć
się, jaki jest zasięg posiadanej bramy gwiezdnej:
* Kliknij roletę Bazy kosmicznej wyświetlając jej schemat wraz z bramą gwiezdną. Zasięg to dolna liczba na rysunku bramy gwiezdnej.
Jeżeli startowa brama gwiezdna należy do sojusznika, musisz się go zapytać o
jej zasięg.
Normalny zasięg można przekroczyć pięciokrotnie i mimo to dotrzeć do miejsca
przeznaczenia. Flota zostanie jednak przy tym uszkodzona. Pamiętaj też o tym, że przy każdym przekroczeniu limitu masy lub odległości, jest możliwość
eksplozji całej floty.
Limit masy kadłuba
Większość bram gwiezdnych posiada limit bezpieczeństwa masy kadłuba. Tylko statki nie przekraczające limitów masy na początku i końcu drogi przez bramę
gwiezdną mogą się nie obawiać o dotarcie do celu. Jeżeli statek przekracza ten
limit, w czasie podróży w rolecie Punktów nawigacyjnych pojawi się ostrzeżenie
przed niebezpieczeństwem.
Aby dowiedzieć się, jaki jest limit masy posiadanej bramy gwiezdnej:
1. Wybierz planetę w obszarze Dowodzenia.
2. Przesuń kursor na roletę Bazy kosmicznej.
3. Kliknij roletę lewym przyciskiem wyświetlając jej schemat wraz z bramą gwiezdną. Limit masy to górna liczba na bramie gwiezdnej.
Jeżeli startowa brama gwiezdna należy do sojusznika, musisz się go zapytać o
jej limit masy
Normalny limit masy można przekroczyć pięciokrotnie i mimo to dotrzeć do miejsca przeznaczenia. Przy przekroczeniu limitu masy statki ponoszą jednak
zawsze uszkodzenia. Jest również możliwość eksplodowania.
Poruszanie się przy użyciu tuneli podprzestrzennych
Tunele podprzestrzenne (ang. Wormhole) są szczególnymi
osobliwościami, które przypadkowo pojawiają się i znikają. Jest
ich kilka typów, niektóre są bardziej stabilne, inne mniej. Tunele
podprzestrzenne dają darmową podróż na duże odległości i nie
narzucają żadnych ograniczeń masy statków czy ładunków.
Tunele podprzestrzenne występują wyłącznie w otwartym kosmosie, gdyż są
odpychane przez grawitację planetarną.
Stabilność tuneli podprzestrzennych różni się od "trwałych jak głaz" (Rock Solid)
do "Bardzo niestabilnych" (Very Unstable). Te pierwsze trzymają się jednego obszaru przez 30 lub więcej lat. Te drugie mają skłonność do przenoszenia się
do całkiem innego obszaru co około pięć lat.
Każdy koniec tunelu podprzestrzennego porusza się niezależnie. Ze względu na
swoją złożoną naturę tunele podprzestrzenne ciągle krążą. Ich dokładne
położenie stale się zmienia.
* Aby podróżować orzez tunel podorzestrzennv wybierz go jako PN. Twoja flota wleci do Tunelu podprzestrzennego, gdy tylko dotrze do jego wlotu i w tym
samym roku wyleci na drugim końcu.
* Kliknij tunel podprzestrzenny, aby w obszarze Opisu wyboru wyświetlić jego przeznaczenie (jeżeli jest znane) i ocenę stabilności.
|
Brama gwiezdna jest
widoczna na orbicie w
postaci ciemnozielonej
kropki.
Z Katalogu technologii
dowiesz się, jakie są dane
techniczne wszystkich
bram gwiezdnych.
Wystarczy nacisnąć F2 i
wybrać dział Orbital z
opuszczanej listy.
limit masy

odległość
Więcej informacji:
Bramy gwiezdne, strona 6-6.
Wstawianie punktów nawigacyjnych, strona 11-1.
Przenoszenie ładunku,
strona 14-2.
Wykrywanie tuneli pod-
przestrzennych
Tunel podprzestrzenny,
podobnie jak
zamaskowaną flotę, jest trudno zauważyć. Dla normalnych skanerów tunel
podprzestrzenny będzie
słabiej widoczny przy 75%. Gdy raz odkryjesz
tunel podprzestrzenny, to
nie będzie już dla Ciebie
zamaskowany
|