Rozdział 26
![]()
Bebechy pól minowych.
.Rodzaje min
Normalne
Działanie: wybuch
Maksymalna bezpieczna prędkość: Warp 4
Szkody / statek: 100 (125 dla koncentratorów strumieniowych) za każdy silnik.
Minimalne szkody we flocie: 500 (600 dla konc. strum.)
Prawdopodobieństwa wejścia na minę: 0.3% za każdy przebyty rok świetlny za
każdy stopień zakrzywienia powyżej bezpiecznego.
Przykład: Flota lecąca z prędkością odpowiadającą 9. stopniowi zakrzywienia
przestrzeni ma 1.5% szansy za każdy rok świetlny w turze. Lecąc przez 10 lat
świetlnych pola minowego ma prawdopodobieństwo 10,5% wejścia na minę.
Ciężkie
Działanie: wybuch
Maksymalna bezpieczna prędkość: Warp 6
Szkody / statek: 500 (600 dla konc. strum.)
Minimalne szkody we flocie; 2000 (2500 dla konc. strum.)
Prawdopodobieństwa wejścia na minę: 1% za każdy przebyty rok świetlny za
każdy stopień zakrzywienia powyżej bezpiecznego.
Przykład: Flota lecąca z prędkością odpowiadającą 9. stopniowi zakrzywienia
przestrzeni ma 3% szansy za każdy rok świetlny w turze. Lecąc przez 10 lat
świetlnych pola minowego ma prawdopodobieństwo 30% wejścia na minę.
Speed Trap (Mina-pułapka)
Działanie: Zatrzymuje flotę, nie wyrządza szkód
Maksymalna bezpieczna prędkość: Warp 5
Szkody / statek: brak
Minimalne szkody we flocie : brak
Prawdopodobieństwa wejścia na minę: 3% za każdy przebyty rok świetlny za
każdy stopień zakrzywienia powyżej bezpiecznego.
Przykład: Flota lecąca z prędkością odpowiadającą 9. stopniowi zakrzywienia
przestrzeni ma 15% szansy za każdy rok świetlny w turze. Lecąc przez 10 lat
świetlnych pola minowego flota z całą pewnością wpadnie na minę.
.Wykrywanie pól minowych
Wartość zamaskowania pól minowych
Skanery penetrujące: 0%
Skanery nie penetrujące: 75%
Warunki dla wykrycia pola minowego przeciwnika
Będziesz widzieć zarówno środek, jak i promień pola minowego, jeśli:
- środek pola minowego jest w zasięgu Twojego skanera penetrującego, LUB
- przynajmniej raz wpadłeś na minę, a środek jest w zasięgu Twoich skanerów
normalnych, LUB- jesteś w polu minowym.
Skuteczność urządzeń maskujących statku w polu minowym
Gdy statek jest w polu minowym, a miny pełnią rolę skanerów, skuteczność
urządzenia maskującego jest zawsze wartością bezwzględną (90% maskowania
= 10% szans na wykrycie). Tylko rasy o cesze Anihilacji kosmosu mogą używać
swoich pól minowych jako skanerów (nie penetrujących).
.Cechy rasowe i pola minowe
Specjalne umiejętności
Dla ras z cechą "Anihilacji kosmosu" pola minowe działają jak normalne skanery, nie wykrywają jednak flot na orbitach planet.
Dostępne stawiacze min według ras
Anihilacja kosmosu
Mine Dispenser 40 (kładzie 40 min/rok).
Minę Dispenser 50 (kładzie 50 min/rok), dostępne dla wszystkich, oprócz kupców wojny.
Minę Oispenser 80 (kładzie 80 min/rok).
Minę Dispenser 130 (kładzie 130 min/rok).
Heavy Dispenser 50 (kładzie 50 min ciężkich/rok).
Heavy Dispenser 110 (kładzie 110 min ciężkich/rok).
Heavy Dispenser 200 (kładzie 200 min ciężkich/rok).
Speed Trap 20 (kładzie 20 min-pułapek/rok), wymaga cechy Anihilacji kosmosu lub Wewnętrznych mocy.
Speed Trap 30 (kładzie 30 min-pułapek/rok).
Speed Trap 50 (kładzie 50 min-pułapek/rok).
Wewnętrzne moce: Mine Dispenser 50 i Speed Trap 20.
Kupcy wojny: Nie mogą kłaść min. Nie dysponują żadnymi stawiaczami min.
Wszystkie pozostałe rasy: Tylko Mine Dispenser 50.