Stars3D Kod: Radosław Maciaszek "Wodzu" (chief@php.net) Grafika: Marek Masłowski "Agnus" (agnus_pl@poczta.fm) |
||
Stars3D to gra umiejscowiona
w kosmosie. Program ten stworzony jest w C++ (IDE:Dev-Cpp), OpenGL i przy
pomocy biblioteki SDL(Simple DirectMedia Layer) - dzięki czemu aplikacja
ta może działać zarówno w Linuxie jak i Windowsie. Gra na obecnym etapie
implementacji pozwala na swobodne poruszanie się po świecie oraz na strzelanie
do obiektów w nim się znajdujących (aby obiekt został unicestwiony przy
okazji eksplodując należy go trafić kilka razy). Pociski, którymi strzelamy
są w miarę możliwości wiernym odzwierciedleniem torped fotonowych z filmu
StarTrek. Grze do pełni szczęścia brakuje przede wszystkim AI, które samodzielnie
sterowałoby statkami kosmicznymi i ostrzeliwało gracza. Przy jego budowie wykorzystałem tekstury w formatach TGA i BMP (ręcznie malowane są tekstury statków) oraz darmowe, znalezione w internecie siatki 3DS przerobione do formatu MilkShape (m3d). Program Milkshape pozwala na wczytywanie wielu znanych formatów siatek (takich jak np. 3dstudio, max, maya) a jego natywny format jest łatwy do zaimplementowania w C++. Projekt kompiluje sie w środowsiku Windows przy pomocy Dev-C++ (kompilator gcc 2.95 <mingw>). Dzięki wykorzystaniu miedzyplatformowej biblioteki SDL (Simple DirectMedia Layer) powinien pozwolić się rownież skompilować w środowisku Linux. |
||
Klawisze: tab - dopalacz s - do przodu x - wstecz kursory - zmiana kierunku lotu delete & insert - obracanie end - stop spacja - strzał torpedą r - zresetowanie gry i ustawienie od nowa wszystkich obiektów w - widok siatek a - widok siatek z antyaliasingiem t - tryb teksturowania p - widok punktów |
||
Screeny z programu: |
||
TODO: - dodanie tekstury do statku "bader" - dodanie AI - utworzenie kolejnych leveli (stopni trudności) gry Known bugs: - brak fullscreen-a w Windows (bug SDL) - niedokładny kierunek lotu i miejsce startowe torped wystrzelonych podczas poruszania się statkiem |