Stars3D

Kod: Radosław Maciaszek "Wodzu" (chief@php.net)
Grafika: Marek Masłowski "Agnus" (agnus_pl@poczta.fm)

 

Stars3D to gra umiejscowiona w kosmosie. Program ten stworzony jest w C++ (IDE:Dev-Cpp), OpenGL i przy pomocy biblioteki SDL(Simple DirectMedia Layer) - dzięki czemu aplikacja ta może działać zarówno w Linuxie jak i Windowsie. Gra na obecnym etapie implementacji pozwala na swobodne poruszanie się po świecie oraz na strzelanie do obiektów w nim się znajdujących (aby obiekt został unicestwiony przy okazji eksplodując należy go trafić kilka razy). Pociski, którymi strzelamy są w miarę możliwości wiernym odzwierciedleniem torped fotonowych z filmu StarTrek. Grze do pełni szczęścia brakuje przede wszystkim AI, które samodzielnie sterowałoby statkami kosmicznymi i ostrzeliwało gracza.
Silnik gry i wiele funkcji zostało stworzonych na podstawie lekcji OpenGL serwisu: http://nehe.gamedev.net/

Przy jego budowie wykorzystałem tekstury w formatach TGA i BMP (ręcznie malowane są tekstury statków) oraz darmowe, znalezione w internecie siatki 3DS przerobione do formatu MilkShape (m3d). Program Milkshape pozwala na wczytywanie wielu znanych formatów siatek (takich jak np. 3dstudio, max, maya) a jego natywny format jest łatwy do zaimplementowania w C++.

Projekt kompiluje sie w środowsiku Windows przy pomocy Dev-C++ (kompilator gcc 2.95 <mingw>). Dzięki wykorzystaniu miedzyplatformowej biblioteki SDL (Simple DirectMedia Layer) powinien pozwolić się rownież skompilować w środowisku Linux.

 

 
Download:

Pobierz pliki (archiwum zawiera także źródła programu): Stars!3D - 926898 Bytes
 

 
Klawisze:

tab - dopalacz
s - do przodu
x - wstecz
kursory - zmiana kierunku lotu
delete & insert - obracanie
end - stop
spacja - strzał torpedą
r - zresetowanie gry i ustawienie od nowa wszystkich obiektów

w - widok siatek
a - widok siatek z antyaliasingiem
t - tryb teksturowania
p - widok punktów
 

Screeny z programu:


1. Statek romulański



2. Torpeda fotonowa wystrzelona w kierunku grupy statków




3. Wybuch statku po trafieniu torpedami fotonowymi



 
TODO:

- dodanie tekstury do statku "bader"
- dodanie AI
- utworzenie kolejnych leveli (stopni trudności) gry

Known bugs:


- brak fullscreen-a w Windows (bug SDL)
- niedokładny kierunek lotu i miejsce startowe torped wystrzelonych podczas poruszania się statkiem