Odwieczny Rzeczy Porządek
w STARS!
1.
złomowanie flot (i możliwość zyskania techa)
2.
załadunek w Waypoint 0 (wykonywany ręcznie)
3. rozładunek w
Waypoint 0
4. Kolonizacja
lub Inwazja w Waypoint 0 (i możliwość zyskania techa)
5.
załadunek w Waypoint 0
6. inne zadania w
Waypoint 0
7. MT przemieszcza
się
8. pakiety w
przestrzeni przemieszczają się i rozpadają
- pakiety PP terraformują
- pakiety powodują zniszczenia
- planety z zerową populacją stają się niezamieszkałe (utrata
Bazy i Systemów Obronnych)
9. wloty tuneli
podprzestrzennych drgają (oscylują)
10. floty
się przemieszczają, wyczerpują paliwo, trafiają w miny (redukując przy tym pola
minowe), podróż przez tunele podprzestrzenne i Bramy
11. koloniści IS
rozmnażają się na pokładach flot (jeżeli statki orbitują nad planetą swojej rasy
ewentualny nadmiar populacji nie mieszczący się na pokładzie ląduje na
planecie).
12. rozpad pakietów minerałów
w przestrzeni i resztek
13. wyloty tuneli podprzestrzennych
drgają
14. tunele podprzestrzenne
destabilizują się i zmieniają położenie
15. pola minowe SD wybuchają
(ewentualnie uszkadzając floty, które trafiły na minę w fazie ruchu)
16. wydobywanie minerałów
17. produkcja (w
tym: badania, miotanie pakietów, budowanie flot i baz)
18. SS otrzymuje
swój szpiegowski bonus w badaniach techów
19. koloniści
mnożą się i umierają
20. pakiety minerałów, które
wystrzelone w tej samej turze osiągają cel, powodują zniszczenia
21. zdarzenia losowe (uderzenia
komet itp.)
22. bitwy flot (i
możliwość zyskania techa)
23. przechwycenie
MT
24. bombardowanie
- gracz #1 bombarduje - obliczenia zniszczeń bombami zwykłumi i LBU - obliczenia
zniszczeń bombami neutronowymi - przeliczenie Systemów Obronnych
- gracz #2 bombarduje itd. w kolejności # pozostali gracze
25. Planety z zerową populacją stają
się niezamieszkałe (utrata Bazy i Systemów Obronnych)
26. rozładunek w Waypoint 1
27. Kolonizacja lub Inwazja w
Waypoint 1 (i możliwość zyskania techa)
28. załadunek w
Waypoint 1
29. stawianie min
30. przekazywanie
flot
31. łączenie flot
w W1
32.
natychmiastowe terraformowanie CA
33. rozpad pól minowych
34. rozbrajanie min
35. naprawa Bazy i flot
36.
terraformowanie z orbity
UWAGI:
1.
W każdej turze rozkazy graczy i inne zdarzenia zachodzą w podanym wyżej
porządku, kolejno dla poszczególnych graczy, zgodnie z ich numerem:
a1. ORP 1 dla gracza 1
b1. ORP 1 dla gracza 2
......
x1. ORP 1 dla gracza x
a2. ORP 2 dla gracza 1 itd.
Wynika z tego m.inn. że:
- Jeżeli gracz A otrzymał techa ze skrapowania i został spopdropowany przez
gracza B to o ile #A<#B gracz B ma szansę otrzymać tego techa.
- Jeżeli gracz A otrzymał techa od MT (lub w wyniku bitwy flot) i został
spopdropowany przez gracza B w W1 to o ile #A<#B gracz B ma szansę otrzymać tego
techa.
- Przy sweepowaniu flarami może to robić tylko jeden uczestnik wspólnego ataku -
ten o najniższym numerze.
- Przy wspólnym bombardowaniu gracz o najniższym numerze powinien używać głównie
bomb LBU w celu osłabienia systemów obronnych.
2.
Złomowanie flot wykonuje się tylko w Waypoint 0, więc jeżeli statek ma rozkazy
ruchu [p.10] a potem złomowania [p.1] u
celu, to złomowanie nastąpi dopiero na początku następnej tury.
3.
Ponieważ można [p.2] podnieść kolonistów "ręcznie" (za pomocą
Xfer a nie Waypoint Task) a niezależnie kolonizować za pomocą Waypoint Task [p.4],
w ten sposób możliwy jest popdrop bez strat w kolonistach (szczególnie użyteczne
przeciwko IS).
4.
Po załadunku wszystkich kolonistów IS na flotę w W0 [p.2 lub
p.5] planeta liczy się jako skolonizowana do [p.11],
gdzie koloniści nie mieszczący się na pokładach statków w wyniku rozmnażania
lądują na planecie, gdzie biorą udział w produkcji oraz znów w rozmnażaniu.
5.
Jeżeli pakiet (nie wystrzelony w tej samej turze) zabije wszystkich kolonistów [p.8b]
planeta bedzie uważana za niezamieszkałą [p.8c] (i jako taka
straci Bramę) przed ruchem flot [p.10].
6.
Jeżeli widzisz pakiet, który uderzy w Twoją planetę w następnej turze, a nie
masz transportowców na orbicie nie możesz nic zrobić. Pakiet uderzy [p.8a] nim
wybudujesz Systemy Obronne lub akcelerator [p.17] i nim
zdążysz dostarczyć transportowce do ewakuacji [p.29].
7.
Ponieważ miny SD wybuchają po ruchach flot [p.10] a przed
produkcją [p.17] nadciągająca wroga flota zostanie
uszkodzona a Twoja, właśnie wyprodukowana, przystąpi do walki bez jednej ryski
na pancerzach.
8.
Ponieważ pola minowe SD wybuchają po ruchach flot [p.10] a
przed stawianiem min [p.30] flota może być złapana w obszar
detonacji tylko wtedy gdy wleci w rejon aktualnie istniejącego pola minowego.
9.
Rozmnażanie IS na pokładach transportowców [p.11] zachodzi
po ruchu flot [p.11], więc jeśli transportujesz kolonistów
między swoimi planetami i przyrost z ostatniego roku podróży przekroczy
pojemność transportu nadmiarowi koloniści wylądują na planecie i wezmą tam
udział w produkcji [p.17] i rozmnażaniu [p.19].
10.
Szpiegowski bonus SS otrzymywany jest [p.18] przed
stwierdzeniem wymarcia obcej rasy, więc w turze, w której ona już nie żyje
bierze jeszcze udział w uśrednianiu resów do bonusa. Wystarczy jednak
najmarniejszy scout aby rasy nie uznać za wymarłą.
11.
Jeżeli przechwycisz [p.22] wrogi transportowiec zmierzający
na spotkanie z MT, możesz zapobiec wymianie [p.23].
12.
Flota przekazana [p.31] będzie się liczyła jako Twoja do
końca bitwy [p.22].
13.
Jeżeli w W1 [p.29] załadujesz wszystkich kolonistów z
planety na tranportowce, planeta bedzie sie liczyła jako zamieszkała na początku
następnej tury, co najmniej do [p.11].
14.
Jeżeli zamierzasz oddać planetę aliantowi wysyłając transportowiec z rozkazem
Set Waypoint to 1(00) [p.29] w tej samej turze, w której
sojusznik wysyła kolonistów z rozkazem Unload All [p.28],
napotka on w trakcie inwazji na całą Twoją populację a nie 100 kolonistów jak
zamierzałeś (baaardzo bolesna lekcja).
15.
Terraformowanie z orbity [p.36] jest bardzo efektywne
przeciwko CA o wąskich habach autoterraformujących wcześniej [p.32].
16.
Multipacketing. Pakiety uderzają w kolejności graczy a potem numerów planet.
Każdy kolejny ma więc większą siłę niszczenia bo poprzedni zniszczył część
systemów obronnych
Flota z rozkazami załadunku w W0 na orbicie obcej planety nie przejdzie do
wykonywania rozkazów w W1 (bardzo bolesna lekcja z Robber Baronem).
Stars! Order of Events
by: S. Posey
Źródło:
http://www.starsfaq.com/order_events.htm
Tłumaczenie: patalashka McR
|