Pozycja startowa flot podczas bitwy

 

 

    Pozycja startowa ma ogromny wpływ na przebieg bitwy. Możemy dla przykładu wylądować zbyt blisko wroga i stracić od pierwszej salwy beamerów chaff lub co gorsze rakietowce. Dlatego też często wprowadza się do bitwy tzw. "gapiów" a wiec zupełnie niepotrzebne jednostki innych ras. Pozwala to odpowiednio wpływać na przebieg bitwy poprzez skracanie dystansu pomiędzy wrogimi flotami.

    Żeby jednak móc dokładnie ocenić wpływ takich działań na przebieg bitwy podczas przeprowadzania testów w BattleSimie należy znać dokładny mechanizm określający pozycję startową. Mechanizm ów określa sposób przydzielania miejsc startowych według numerów porządkowych poszczególnych ras, a więc dla przykładu rasa nr 1 otrzyma w bitwie numer startowy 1, rasa nr 2 numer 2 i tak dalej. Jeżeli w bitwie wezmą udział rasy o numerach 1, 5, 8, 10 oraz 15 to otrzymają one następujące numery w bitwie: 1,2,3,4,5.

    A teraz jak to będzie dokładnie wyglądać na schematycznej mapie dla poszczególnych ilości jednostek biorących udział w bitwie:

Uwaga - z przyczyn przejrzystości zamiast dwu znakowych cyfr zostały podstawione litery: A - 10, B - 11, C - 12, D -13, E - 14, F - 15, G - 16



4:


5:


6:


7:



8:



9:


10:


11:


12:


13:


14:


15:


16:


 

Wyszperane na grupie dyskusyjnej oraz na Forum Stars! Autohost