Zabezpieczenie Stars! przed kopiowaniem

 


Główne właściwości zabezpieczenia Stars! przed kopiowaniem

    Zabezpieczenie Stars! przed kopiowaniem jest trochę niezwykłe. Każdy plik zwrotny (*.x*), który przekazujesz hostowi jest oznakowany 2 kodami. Pierwszy z nich to Twój kod seryjny do Stars! ( prosi Ciebie o niego podczas instalacji gry ). Drugi to kod sprzętu komputerowego ( jest  to kod oparty na całym twoim zainstalowanym sprzęcie komputerowym - zmienia się zawsze, gdy zmienisz konfigurację sprzętu komputerowego [nawet gdy tylko przemianujesz etykietę dysku twardego - kod się zmieni jako, że jest to traktowane jako dodanie / usunięcie części sprzętu komputerowego]). Te kody są zarejestrowane w plikach x, które są nadpisane zawsze po komendzie "save and submit" (zachowaj i porządkuj).

    Jeśli chcesz zmienić / zresetować numer seryjny, albo zmienia się twój kod sprzętu komputerowego (wystarczy zmienić etykietę na dysku twardym ) albo usuniesz plik stars.ini w katalogu Windows. Następnym razem, kiedy uruchomisz Stars! zostaniesz spytany o ponowne wprowadzenie kodu seryjnego.

    W chwili, gdy host generuje nową turę, Stars! sprawdza oba te kody. Zabezpieczenie "zaprotestuje", jeśli zauważy 2 albo więcej kodów, które mają ten kod seryjny,  ale różne kody sprzętu komputerowego. Nie chroni on przed zapisem ich z tury na turę, ale tylko sprawdza kody w plikach dla aktualnej tury. Kiedy zabezpieczenie zadziała, oddziałuje na wszystkie pliki tur z tym samym kodem seryjnym. Zabezpieczenie gry zasadniczo tylko miesza w twojej turze (zmniejsza do połowy tempo przyrostu, obniża produkcje, odwołuje rozkazy flot i scrapuje jakieś statki )

 


Możesz użyć tego samego kodu do:

Gry w tej samej rozgrywce zarówno w domu i w pracy.

Zagrania kilkoma rasami w tej samej grze na tym samym komputerze.

Grania na komputerze przyjaciół z twoim kodem.

Grania z przyjacielem (-ciułmi) używający tego samego komputera.

Kontynuacji gry na różnych komputerach.

Grania w dwie oddzielne gry równocześnie na 2 różnych komputerach , z tym samym kodem.

 


Zabezpieczenie może zadziałać w sytuacji:

Jeżeli dajesz swój kod jeszcze komuś, a próbujesz i grasz w tej samej grze - nie używając tego samego komputera do zrobienia tur.

Jeżeli grasz dwoma rasami (albo pomagasz sojusznikowi w jego turze) i zrobisz "save and submit" na dwóch różnych komputerach (z tym samym numerem seryjnym) - zabezpieczenie zadziała.

Jeżeli grasz dwom rasami i robisz jedną turę, ale zmieniasz swoją konfigurację sprzętu komputerowego przed zrobieniem drugiej tury (poprosi ciebie ponownie o podanie twojego kodu seryjnego gdy uruchomisz Stars! ), to również zabezpieczenie zadziała.

Jeżeli redagujesz turę sojusznika, którą on już częściowo uzupełnił.

Aby obejść ten problem, będziesz musiał otworzyć oba/wszystkie swoje tury na tym samym komputerze i dla wszystkich zrobić "save and submit"  przed przekazaniem ich hostowi.

 

Cichy

16.09.2004