|
Zabezpieczenie Stars! przed kopiowaniem jest trochę niezwykłe. Każdy plik zwrotny (*.x*), który przekazujesz hostowi jest oznakowany 2 kodami. Pierwszy z nich to Twój kod seryjny do Stars! ( prosi Ciebie o niego podczas instalacji gry ). Drugi to kod sprzętu komputerowego ( jest to kod oparty na całym twoim zainstalowanym sprzęcie komputerowym - zmienia się zawsze, gdy zmienisz konfigurację sprzętu komputerowego [nawet gdy tylko przemianujesz etykietę dysku twardego - kod się zmieni jako, że jest to traktowane jako dodanie / usunięcie części sprzętu komputerowego]). Te kody są zarejestrowane w plikach x, które są nadpisane zawsze po komendzie "save and submit" (zachowaj i porządkuj). Jeśli chcesz zmienić / zresetować numer seryjny, albo zmienia się twój kod sprzętu komputerowego (wystarczy zmienić etykietę na dysku twardym ) albo usuniesz plik stars.ini w katalogu Windows. Następnym razem, kiedy uruchomisz Stars! zostaniesz spytany o ponowne wprowadzenie kodu seryjnego. W chwili, gdy host generuje nową turę, Stars! sprawdza oba te kody. Zabezpieczenie "zaprotestuje", jeśli zauważy 2 albo więcej kodów, które mają ten kod seryjny, ale różne kody sprzętu komputerowego. Nie chroni on przed zapisem ich z tury na turę, ale tylko sprawdza kody w plikach dla aktualnej tury. Kiedy zabezpieczenie zadziała, oddziałuje na wszystkie pliki tur z tym samym kodem seryjnym. Zabezpieczenie gry zasadniczo tylko miesza w twojej turze (zmniejsza do połowy tempo przyrostu, obniża produkcje, odwołuje rozkazy flot i scrapuje jakieś statki )
Aby obejść ten problem, będziesz musiał
otworzyć oba/wszystkie swoje tury na tym samym komputerze i dla wszystkich zrobić
"save and submit"
przed przekazaniem ich hostowi. Cichy 16.09.2004
|