Ultra Station

 

.

 

 

    Ultra Station jest najpotężniejszą bazą dostępną dla dowolnej rasy (o ile wybierze ISB), z wyjątkiem AR, która to może wybudować jeszcze silniejsze cacko. Duża ilość przedziałów powoduje, iż bazę to można różnorodnie zagospodarować, zależnie od danych potrzeb.

 

Zalety konstrukcji:

    • wysoka elastyczność, duża liczba przedziałów

    • możliwość montażu dwóch urządzeń orbitalnych

    • nielimitowany dok

 

Wady konstrukcji:

    • konieczność wyboru cechy LRT: ISB (67 pkt rasy)

 

    Koszt Ultra Station jest identyczny jak Space Station – różnice wynikają tylko z miniaturyzacji. O tej stacji nie da się dużo powiedzieć – pojawia się w czasie, gdy rola bazy jako samodzielnej jednostki obronnej ma niskie znaczenie. Baza to, co prawda posiada dwa razy większy pancerz niż Space Station, ale w dobie rakietowców nie ma to już większego znaczenia.

 

    Jedynym zastosowaniem nie-bojowym Ultry jest ukrycie. LRT: ISB oprócz dwóch dodatkowych kadłubów oferuje niższy o 20% koszt baz, a także ich 20% ukrycie (patrz: LRT: ISB), co w przypadku dodatkowego ocloakowania bazy może oszukać potencjalnego agresywnego przeciwnika, iż bazy nie ma.

 

 

Zastosowania bojowe:

 

    Dzięki większej ilości przedziałów można znakomicie podnieść celność rakiet jak i jamming torped przeciwnika. Z powodzeniem może to wykorzystać IS do zwiększenia obrony bazy – dzięki swojej specjalnej zabawce: 

 

 

    Zwykle Ultry wyposaża się w maksymalną ilość torped i mocno opancerza. Dzięki miniaturyzacji oszczędza się trochę minerałów i zasobów – pancerze są tańsze i szybciej osiągalne, a zastosowane rakiety mają maksymalny zasięg. Będą one oczywiście oszukiwane przez chaff, dlatego nie warto takiej bazy wyposażać w najdroższe Armmagi, ale znacznie tańsze Doomy.

 

 

    Ultra Station nie ma zbyt wielu przydatnych zastosowań. Większa ilość przedziałów jest okupiona olbrzymi kosztami, które często są nieekonomiczne (kosztowne torpedy mogą być oszukane przez chaff, a beamery mogą w ogóle nie wejść do walki przy atakujących rakietowcach). Budując modele Ultra Station  trzeba pamiętać o budowie o zbliżonych mocach zastosowanych pancerzy i osłon (uwzględniając wybór LRT: RS w projekcie bazy), przy czym osłony powinny być o około 25% silniejsze, jeżeli na bazy znajdują się jammingi. Należy także zawsze montować broń beamową, aby zapewnić sobie możliwość sweepowania nachodzących na bazę wrogich pól minowych.

 

 

Ultra Station a rasa AR:

 

    Z uwagi na zależność typu stacji od maksymalnej populacji rasy AR (patrz: Rasa Odmiennej Rzeczywistości) ten LRT powinien być bezwzględnie wybierany w projekcie rasy. Powodów jest kilka, a jednym z nich jest łatwość przebudowy Space Station do dwa razy pojemniejszej Ultry. Dzięki temu AR może zwiększyć liczbę populacji do 2 milionów, a co za tym idzie produkcję, wydobycie itp. Dodatkowo Ultra w przypadku AR posiada wbudowany skaner penetrujący, co także nie jest bez znaczenia.

 

 Andrev

20.12.2004