Celowanie
Dla każdej atakującej eskadry, czyli grupy statków tej
samej konstrukcji, w każdej rundzie bitwy Stars! stara się ze wszystkich
pozostałych eskadr w bitwie wybrać właściwy cel. Każdy potencjalny cel jest
porównywalny z rodzajem celu głównego, np.: dowolne, baza kosmiczna lub uzbrojone
statki. Jeżeli takiego celu nie ma, Starsi szuka celów odpowiadających typem
celowi dodatkowemu i atakuje pierwszy znaleziony. Jeżeli brak jest celu, to
atakująca eskadra nie wchodzi do walki.
Możliwe cele są następujące:
None/Disengage - nie szukaj celu, staraj się uniknąć walki.
Any - Celuj do dowolnej napotkanej floty przeciwnika.
Starbase - Celuj do bazy kosmicznej przeciwnika, uzbrojonej albo nie.
Bombers/Freighters
- Celuj tylko do bombowców i frachtowców.
Armed Ships - Bierz na cel wszystkie statki lub bazy kosmiczne posiadające
broń (nie dotyczy bombowców). W pierwszym rzędzie będzie to najsilniejsza
eskadra, jakiej Twoje eskadra jest w stanie wyrządzić szkodę.
Unarmed Ships - Celuj do statków nie posiadających broni ani bomb.
Fuel Transports - Celuj tylko do transportów paliwa.
Freighters - Celuj tylko do nieuzbrojonych frachtowców.
Oto kilka przykładów celowania:
Cel główny: Bombowce i frachtowce; cel dodatkowy: transporty paliwa Po pierwsze na cel bierze się wszelkie nieprzyjacielskie bombowce i frachtowce.
Gdy już ich nie ma, napastnik szuka i stara się zniszczyć transporty paliwa
wroga. Taktyka jest przydatna do unieruchomienia grup bojowych przeciwnika
unikając jednocześnie jego ciężkich dział.
Cel główny: Uzbrojone statki; cel dodatkowy: brak
W ten sposób starasz się wyeliminować wszystkie uzbrojone statki i bazy
kosmiczne wroga, zostawiając w spokoju pozostałe. Korzystaj z tej taktyki jeżeli
zamierzasz ukraść rywalowi ładunek.
Cel główny: Uzbrojone statki; cel dodatkowy: bombowce i frachtowce
W ten sposób ignorujesz wszystko, co ani nie jest uzbrojone, ani nie jest
bombowcem lub frachtowcem. Unikasz tym samym marnowania strzałów do niegroźnych
statków.
Upewnij się, czy Twój plan bojowy odpowiada temu, co zamierzasz osiągnąć. Na
przykład, jeżeli wyznaczysz "Wszystko" na cel, a najbliższy statek okaże się
nieuzbrojonym frachtowcem a nie pancernikiem, stracisz rundę na łatwy cel,
podczas gdy rywal będzie cię mógł z łatwością rozwalić. W tym przypadku lepiej
byłoby wybrać na cel Uzbrojone statki.
|