|   Taktyka bojowa
 
 Plan bojowy floty określa taktykę dla każdej ogólnej grupy celów: Wszystkich, 
Uzbrojonych statków, Baz kosmicznych, itp. Generalnie są trzy style walki: 
wycofanie się, jak najmniejsze straty własne, jak największe straty przeciwnika. 
Taktyka determinuje, ile szkód zada każda eskadra i ile ich poniesie.
     We wszystkich przypadkach, poza 
wycofaniem się, eskadra będzie starała się podlecieć do przeciwnika, jeżeli nie 
jest on w jej zasięgu. Jeżeli eskadrze zabraknie celów głównych i dodatkowych, 
automatycznie przełączy się na wycofanie się. Jeżeli eskadra nie jest już w 
stanie wyrządzić szkód, automatycznie przestawia się na wycofanie się. Na 
przykład, jeżeli napastnik ma tylko broń rozrywającą osłony, a żadna z eskadr 
przeciwnika osłony nie posiada, atakujący zrezygnuje. Taktyka dotyczy całej floty.
 Disengage
- Jak 
najszybciej ucieka z pola walki. Aby opuścić je niezbędnych jest siedem pól 
ruchu, aby opuścić bitwę. Zdolność ruchu wynosi 0.5 pola do 2.5 pola na rundę, 
więc ucieczka może zająć od 3 do 14 rund.
 
 Disengage if challenged
- Działa tak samo, jak  Maximize Damage, dopóki eskadra nie poniesie 
strat, a potem jak  Disengage.
 
 Minimize damage to self 
- Stara się ustawiać w miejscu, z którego może zadać 
najwięcej szkód, sama ponosząc przy tym jak najmniej.
 
 Maximize net damage 
- Stara się utrzymać klasę celu w zasięgu swoich broni, 
następnie rusza się tak, aby zawsze wyrządzić jakieś szkody przy jak największym 
stosunku strat własnych do strat zadanych.
 
 Maximize damage ratio 
- Stara się utrzymać w zasięgu, następnie rusza się tak, aby zawsze wyrządzić 
jakieś szkody przy jak największym stosunku strat własnych do strat zadanych.
 
 Maximize damage
- Stara się utrzymać  w zasięgu, następnie usiłuje wyrządzić jak najwięcej 
szkód. Przy tej taktyce nie zwraca się uwagi na straty własne.
 
 Dump Cargo 
- 
Zrzut ładunku na począ Dump
 
 Taktyka 
Maximize Damage Ratio 
nie oznacza zbliżania się do celu, jeżeli 
statek jest uzbrojony w broń krótkiego i dalekiego zasięgu. Na przykład, jeżeli 
konstruujesz krążownik uzbrojony w pociski o zasięgu 6 i broń kierunkową o 
zasięgu 2 to jest możliwość, że w bitwie nie znajdziesz się nigdy bliżej niż w 
odległości 6 Jest to korzystne, jeżeli broń krótkiego zasięgu ma być stosowana 
tylko jako obrona przeciwko szybkim statkom przeciwnika, które starają się 
podlecieć i strzelać do ciebie z broni krótkiego zasięgu. Jeżeli chcesz 
podlecieć jak najbliżej i strzelać ze wszystkich broni, użyj taktyki Maximize
Net Damage lub 
Maximize Damage.
 
 
 Obszar bitwy dzieli się na pola. Aby zobaczyć rozmiar i układ planszy bitwy, 
obejrzyj ją w powtórce.
  Tworzenie nowego planu bojowego
 1. Wybierz komendę Commands (Battie Plan) lub Battie Plans... z rolety Składu 
floty. 2. Wybierz istniejący plan bojowy z opuszczanej listy Plan. 3. 
Kliknij przycisk Copy, aby skopiować plan istniejący. Jeżeli lista jest pełna 
(14 planów!), wybierz istniejący plan i zastąp go nowym. 4. 
Z opuszczanej listy Primary Target wybierz główny cel dla swojej floty
 5. Z opuszczanej listy Secondary Target wybierz dodatkowy cel dla swojej floty.
 6. 
Wybierz taktykę z listy Tactic. 7. 
W grach wieloosobowych możesz wybrać, kogo atakujesz (Who to attack) W grach tylko z komputerem wszyscy są Twoimi wrogami.
 8. Kliknij przycisk Rename i wpisz nową nazwę gry.
 9. Kliknij OK. Nowy plan pojawi się w rolecie Zadań PN, jeżeli jako zadanie 
wyznaczysz Atak.
 
   
Zmiana zawartości planu bojowego.  Czasami plan bojowy trzeba nieco zmodyfikować. Robi się to tak: 1. 
W oknie Planów bojowych, wybierz istniejący plan z listy. 2. 
Wybierz cel główny w punkcie Primary Target. 3. 
Wybierz cel dodatkowy, który statek będzie 
atakować w przypadku braku celu głównego. 4. 
Wybierz taktykę. 5. 
W grach wieloosobowych możesz wybrać, kogo 
atakować. 6. 
Gdy skończysz, kliknij OK. Zmiany są brane pod uwagę już w tej turze.   |