Taktyka bojowa
 



    Plan bojowy floty określa taktykę dla każdej ogólnej grupy celów: Wszystkich, Uzbrojonych statków, Baz kosmicznych, itp. Generalnie są trzy style walki: wycofanie się, jak najmniejsze straty własne, jak największe straty przeciwnika. Taktyka determinuje, ile szkód zada każda eskadra i ile ich poniesie.

    We wszystkich przypadkach, poza wycofaniem się, eskadra będzie starała się podlecieć do przeciwnika, jeżeli nie jest on w jej zasięgu. Jeżeli eskadrze zabraknie celów głównych i dodatkowych, automatycznie przełączy się na wycofanie się. Jeżeli eskadra nie jest już w stanie wyrządzić szkód, automatycznie przestawia się na wycofanie się. Na przykład, jeżeli napastnik ma tylko broń rozrywającą osłony, a żadna z eskadr przeciwnika osłony nie posiada, atakujący zrezygnuje.

Taktyka dotyczy całej floty.

Disengage
- Jak najszybciej ucieka z pola walki. Aby opuścić je niezbędnych jest siedem pól ruchu, aby opuścić bitwę. Zdolność ruchu wynosi 0.5 pola do 2.5 pola na rundę, więc ucieczka może zająć od 3 do 14 rund.

Disengage if challenged
- Działa tak samo, jak Maximize Damage, dopóki eskadra nie poniesie strat, a potem jak Disengage.

Minimize damage to self
- Stara się ustawiać w miejscu, z którego może zadać najwięcej szkód, sama ponosząc przy tym jak najmniej.

Maximize net damage
- Stara się utrzymać klasę celu w zasięgu swoich broni, następnie rusza się tak, aby zawsze wyrządzić jakieś szkody przy jak największym stosunku strat własnych do strat zadanych.

Maximize damage ratio
- Stara się utrzymać w zasięgu, następnie rusza się tak, aby zawsze wyrządzić jakieś szkody przy jak największym stosunku strat własnych do strat zadanych.

Maximize damage
- Stara się utrzymać  w zasięgu, następnie usiłuje wyrządzić jak najwięcej szkód. Przy tej taktyce nie zwraca się uwagi na straty własne.

Dump Cargo - Zrzut ładunku na począ Dump

Taktyka Maximize Damage Ratio nie oznacza zbliżania się do celu, jeżeli statek jest uzbrojony w broń krótkiego i dalekiego zasięgu. Na przykład, jeżeli konstruujesz krążownik uzbrojony w pociski o zasięgu 6 i broń kierunkową o zasięgu 2 to jest możliwość, że w bitwie nie znajdziesz się nigdy bliżej niż w odległości 6 Jest to korzystne, jeżeli broń krótkiego zasięgu ma być stosowana tylko jako obrona przeciwko szybkim statkom przeciwnika, które starają się podlecieć i strzelać do ciebie z broni krótkiego zasięgu. Jeżeli chcesz podlecieć jak najbliżej i strzelać ze wszystkich broni, użyj taktyki Maximize Net Damage lub Maximize Damage.


Obszar bitwy dzieli się na pola. Aby zobaczyć rozmiar i układ planszy bitwy, obejrzyj ją w powtórce.


Tworzenie nowego planu bojowego

1. Wybierz komendę Commands (Battie Plan) lub Battie Plans... z rolety Składu floty.

2. Wybierz istniejący plan bojowy z opuszczanej listy Plan.

3. Kliknij przycisk Copy, aby skopiować plan istniejący. Jeżeli lista jest pełna (14 planów!), wybierz istniejący plan i zastąp go nowym.

4. Z opuszczanej listy Primary Target wybierz główny cel dla swojej floty

5. Z opuszczanej listy Secondary Target wybierz dodatkowy cel dla swojej floty.

6. Wybierz taktykę z listy Tactic.

7. W grach wieloosobowych możesz wybrać, kogo atakujesz (Who to attack)


W grach tylko z komputerem wszyscy są Twoimi wrogami.


8. Kliknij przycisk Rename i wpisz nową nazwę gry.


9. Kliknij OK. Nowy plan pojawi się w rolecie Zadań PN, jeżeli jako zadanie wyznaczysz Atak.
 

 

Zmiana zawartości planu bojowego.

Czasami plan bojowy trzeba nieco zmodyfikować. Robi się to tak:

1. W oknie Planów bojowych, wybierz istniejący plan z listy.

2. Wybierz cel główny w punkcie Primary Target.

3. Wybierz cel dodatkowy, który statek będzie atakować w przypadku braku celu głównego.

4. Wybierz taktykę.

5. W grach wieloosobowych możesz wybrać, kogo atakować.

6. Gdy skończysz, kliknij OK. Zmiany są brane pod uwagę już w tej turze.