Taktyka bojowa
Plan bojowy floty określa taktykę dla każdej ogólnej grupy celów: Wszystkich,
Uzbrojonych statków, Baz kosmicznych, itp. Generalnie są trzy style walki:
wycofanie się, jak najmniejsze straty własne, jak największe straty przeciwnika.
Taktyka determinuje, ile szkód zada każda eskadra i ile ich poniesie.
We wszystkich przypadkach, poza
wycofaniem się, eskadra będzie starała się podlecieć do przeciwnika, jeżeli nie
jest on w jej zasięgu. Jeżeli eskadrze zabraknie celów głównych i dodatkowych,
automatycznie przełączy się na wycofanie się. Jeżeli eskadra nie jest już w
stanie wyrządzić szkód, automatycznie przestawia się na wycofanie się. Na
przykład, jeżeli napastnik ma tylko broń rozrywającą osłony, a żadna z eskadr
przeciwnika osłony nie posiada, atakujący zrezygnuje.
Taktyka dotyczy całej floty.
Disengage
- Jak
najszybciej ucieka z pola walki. Aby opuścić je niezbędnych jest siedem pól
ruchu, aby opuścić bitwę. Zdolność ruchu wynosi 0.5 pola do 2.5 pola na rundę,
więc ucieczka może zająć od 3 do 14 rund.
Disengage if challenged
- Działa tak samo, jak Maximize Damage, dopóki eskadra nie poniesie
strat, a potem jak Disengage.
Minimize damage to self
- Stara się ustawiać w miejscu, z którego może zadać
najwięcej szkód, sama ponosząc przy tym jak najmniej.
Maximize net damage
- Stara się utrzymać klasę celu w zasięgu swoich broni,
następnie rusza się tak, aby zawsze wyrządzić jakieś szkody przy jak największym
stosunku strat własnych do strat zadanych.
Maximize damage ratio
- Stara się utrzymać w zasięgu, następnie rusza się tak, aby zawsze wyrządzić
jakieś szkody przy jak największym stosunku strat własnych do strat zadanych.
Maximize damage
- Stara się utrzymać w zasięgu, następnie usiłuje wyrządzić jak najwięcej
szkód. Przy tej taktyce nie zwraca się uwagi na straty własne.
Dump Cargo
-
Zrzut ładunku na począ Dump
Taktyka
Maximize Damage Ratio
nie oznacza zbliżania się do celu, jeżeli
statek jest uzbrojony w broń krótkiego i dalekiego zasięgu. Na przykład, jeżeli
konstruujesz krążownik uzbrojony w pociski o zasięgu 6 i broń kierunkową o
zasięgu 2 to jest możliwość, że w bitwie nie znajdziesz się nigdy bliżej niż w
odległości 6 Jest to korzystne, jeżeli broń krótkiego zasięgu ma być stosowana
tylko jako obrona przeciwko szybkim statkom przeciwnika, które starają się
podlecieć i strzelać do ciebie z broni krótkiego zasięgu. Jeżeli chcesz
podlecieć jak najbliżej i strzelać ze wszystkich broni, użyj taktyki Maximize
Net Damage lub
Maximize Damage.
Obszar bitwy dzieli się na pola. Aby zobaczyć rozmiar i układ planszy bitwy,
obejrzyj ją w powtórce.
Tworzenie nowego planu bojowego
1. Wybierz komendę Commands (Battie Plan) lub Battie Plans... z rolety Składu
floty.
2. Wybierz istniejący plan bojowy z opuszczanej listy Plan.
3.
Kliknij przycisk Copy, aby skopiować plan istniejący. Jeżeli lista jest pełna
(14 planów!), wybierz istniejący plan i zastąp go nowym.
4.
Z opuszczanej listy Primary Target wybierz główny cel dla swojej floty
5. Z opuszczanej listy Secondary Target wybierz dodatkowy cel dla swojej floty.
6.
Wybierz taktykę z listy Tactic.
7.
W grach wieloosobowych możesz wybrać, kogo atakujesz (Who to attack)
W grach tylko z komputerem wszyscy są Twoimi wrogami.
8. Kliknij przycisk Rename i wpisz nową nazwę gry.
9. Kliknij OK. Nowy plan pojawi się w rolecie Zadań PN, jeżeli jako zadanie
wyznaczysz Atak.
Zmiana zawartości planu bojowego.
Czasami plan bojowy trzeba nieco zmodyfikować. Robi się to tak:
1.
W oknie Planów bojowych, wybierz istniejący plan z listy.
2.
Wybierz cel główny w punkcie Primary Target.
3.
Wybierz cel dodatkowy, który statek będzie
atakować w przypadku braku celu głównego.
4.
Wybierz taktykę.
5.
W grach wieloosobowych możesz wybrać, kogo
atakować.
6.
Gdy skończysz, kliknij OK. Zmiany są brane pod uwagę już w tej turze.
|