Mass Driver

 

       

     

 

Potencjał rażenia pakietów minerałów

Chcesz wiedzieć, jakie zniszczenia jest w stanie poczynić pakiet minerałów?

Proszę bardzo.

    Pakiety minerałów można miotać z prędkościami od 3 do 5 stopni wyższymi, niż wynosi nominalna moc akceleratora. Przekroczenie mocy nominalnej powoduje jednak niestabilność pakietów i ich rozpadanie się w czasie lotu. Najlepszy ze wszystkich akcelerator Warp 13 potrafi zatem miotać pakiety z prędkością odpowiadająca 16. stopniowi zakrzywienia przestrzeni.

    Po co miało by się miotać pakiety wolniej, niż to wynika z prędkości nominalnej? To proste, planeta odbierająca pakiet może nie mieć akceleratora zdolnego do złapania szybszego pakietu, a Ty przecież nie chcesz zabijać swoich kolonistów.


.
Tempo rozpadu pakietów

Pakiety miotane z prędkością powyżej nominalnej akceleratora rozpadają się tak:

+1 Warp 10% rocznie

+2 Warp 25% rocznie

+3 Warp 50% rocznie

Ponadto każdego minerału w pakiecie dotyczy minimalny rozpad wynoszący 10 kT rocznie.

    Pakiety rozpadają się zarówno w tym roku, w którym startują, jak i w tym, w którym docierają do miejsca przeznaczenia proporcjonalnie do odległości, jaką przebyły w danym roku. Stopień rozpadu nie liczy się od początkowej wielkości pakietu, lecz bieżącej.


Prędkość a odległość


    Stopień zakrzywienia przestrzeni N (Warp N) oznacza, że coś przemierza rocznie odległość N x N lat świetlnych. Pakiet o prędkości odpowiadającej 16 stopniowi zakrzywienia przebywa zatem w każdej turze 256 lat świetlnych!

.
Wzory na siłę rażenia i odzyskiwanie

    Gdy pakiet uderzy w planetę bez akceleratora, albo z akceleratorem o mocy niższej niż prędkość tego pakietu, wyrządzi zniszczenia. Sita rażenia zależy od prędkości pakietu, a nie od mocy akceleratora, który go wysłał. Na przykład, jeżeli akcelerator Warp 5 miota pakiet z prędkością Warp 8 do takiego samego akceleratora Warp 5, adresat ulegnie uszkodzeniom.



Prędkość


prędkośc_pakietu = Warp_pakietu " 2 prędkość_adresata = akcelerator_adresata A 2

 


Udane łapanie

Jaki procent pakietu dotarł bezpiecznie do celu:

% złapanego = prędkość_adresata / prędkość_pakietu

    U Podróżników międzygwiezdnych pakiety miotane z prędkością nominalną lub poniżej niej rozpadają się o 10% rocznie. Miotane z prędkością wyższą od nomi- nalnej rozpadają się tak, jakby leciały o jeden stopień zakrzywienia szybciej. Jeżeli posiadasz cechę główną Fizyki pakietowej, tempo rozpadu jest dwukrotnie niższe. Dotyczy to również rozpadu minimalnego.

 


Odzyskane minerały

Adresat odzyskuje 1/3 nie złapanej części pakietu. (pakietkT x %złapanego + pakietkT x %reszty x 1/3)

 


Czyste zniszczenia


Czyste_zniszczenia = (prędkość_pakietu - prędkość_adresata) x masa_pakietu /160

Czyste zniszczenie po przejściu przez systemy obronne planety:

Zniszczenia2 = czyste_zniszczenia x (100% - %SkutSysObr)

 


Zabici koloniści


Liczba zabitych kolonistów jest wyższą z dwóch poniższych:

Zniszczenia2 x populacja /1000 Zniszczenia2 x 100

 


Zniszczone systemy obronne


liczba_zniszczonych = liczba_sys_obr x Zniszczenia2 / 1000

jeżeli liczba_zniszczonych jest niższa niż Zniszczenia2 / 20, to drugie zostaje uznane za liczbę zniszczonych systemów obronnych.

.


Wpływ cechy Podróżników międzygwiezdnych na łapanie pakietów


    Podróżnicy międzygwiezdni są o połowę mniej skuteczni w łapaniu pakietów. W ich przypadku przy obliczaniu odniesionych uszkodzeń dzieli się prędkość_adresata przez dwa.
 


Przykład

Miotasz pakiet 1000 kT z prędkością odpowiadającą 10. stopniowi zakrzywienia przestrzeni na planetę z akceleratorem Warp 5, populacją 250 tysięcy i 50 systemami obronnymi zapewniającymi 60% skuteczność ochrony

prędkość_pakietu = 100

prędkość_adresata = 25

%złapanych = 25%

 

odzyskane minerały = 100 kT x 25% + 1000 kT x 75% x 1/3 = 250 + 250 = 500 kT

Czyste zniszczenia = 75 x 1000 / 160 = 469

Zniszczenia 2 = 469 x 40% = 188

 

Zabici koloniści = większa z 188 x 250 000 /1000 oraz 188 x 100 = większa z 47 000 i 18 800 czyli 47 000 kolonistów

Liczba zniszczonych systemów obronnych = 50 * 188 /1000 = 9 (zaokrąglone w dół)
 


Jeżeli jednak planeta docelowa nie posiada systemów obronnych, ani akceleratora, to zniszczenia są o wiele większe:

odzyskane minerały = 1000 kT x 0% + 1000 kT x 100% x 1/3 = tylko 333 kT

Czyste zniszczenia = 100 x 1000 /160 = 625

Zniszczenia 2 = 625 x 100% = 625

Zabici koloniści = większa z 625 x 250 000 /1000 oraz 625 x 100 = większa z 264 000 i 105 600 czyli kolonia zostaje całkowicie zniszczona.