|
Mass Driver
Potencjał rażenia pakietów minerałów Proszę bardzo. Pakiety minerałów można miotać z prędkościami od 3 do 5 stopni wyższymi, niż wynosi nominalna moc akceleratora. Przekroczenie mocy nominalnej powoduje jednak niestabilność pakietów i ich rozpadanie się w czasie lotu. Najlepszy ze wszystkich akcelerator Warp 13 potrafi zatem miotać pakiety z prędkością odpowiadająca 16. stopniowi zakrzywienia przestrzeni.
Po co miało by się miotać pakiety wolniej, niż to wynika z prędkości
nominalnej? To proste, planeta odbierająca pakiet może nie mieć akceleratora
zdolnego do złapania szybszego pakietu, a Ty przecież nie chcesz zabijać
swoich kolonistów. +1 Warp 10% rocznie +2 Warp 25% rocznie +3 Warp 50% rocznie Ponadto każdego minerału w pakiecie dotyczy minimalny rozpad wynoszący 10 kT rocznie. Pakiety rozpadają się zarówno w tym roku, w którym startują, jak i w tym, w którym docierają do miejsca przeznaczenia proporcjonalnie do odległości, jaką przebyły w danym roku. Stopień rozpadu nie liczy się od początkowej wielkości pakietu, lecz bieżącej.
Jaki procent pakietu dotarł bezpiecznie do celu: % złapanego = prędkość_adresata / prędkość_pakietu U Podróżników międzygwiezdnych pakiety miotane z prędkością nominalną lub poniżej niej rozpadają się o 10% rocznie. Miotane z prędkością wyższą od nomi- nalnej rozpadają się tak, jakby leciały o jeden stopień zakrzywienia szybciej. Jeżeli posiadasz cechę główną Fizyki pakietowej, tempo rozpadu jest dwukrotnie niższe. Dotyczy to również rozpadu minimalnego.
Adresat odzyskuje 1/3 nie złapanej części pakietu. (pakietkT x %złapanego + pakietkT x %reszty x 1/3)
Czyste zniszczenie po przejściu przez systemy obronne planety: Zniszczenia2 = czyste_zniszczenia x (100% - %SkutSysObr)
Zniszczenia2 x populacja /1000 Zniszczenia2 x 100
jeżeli liczba_zniszczonych jest niższa
niż Zniszczenia2 / 20, to drugie zostaje uznane za liczbę zniszczonych
systemów obronnych.
prędkość_pakietu = 100 prędkość_adresata = 25
%złapanych
= 25% odzyskane minerały = 100 kT x 25% + 1000 kT x 75% x 1/3 = 250 + 250 = 500 kT Czyste zniszczenia = 75 x 1000 / 160 = 469
Zniszczenia 2
= 469 x 40% = 188 Zabici koloniści = większa z 188 x 250 000 /1000 oraz 188 x 100 = większa z 47 000 i 18 800 czyli 47 000 kolonistów
Liczba zniszczonych systemów obronnych
= 50 * 188 /1000 = 9 (zaokrąglone w dół)
odzyskane minerały = 1000 kT x 0% + 1000 kT x 100% x 1/3 = tylko 333 kT Czyste zniszczenia = 100 x 1000 /160 = 625 Zniszczenia 2 = 625 x 100% = 625 Zabici koloniści = większa z 625 x 250 000 /1000 oraz 625 x 100 = większa z 264 000 i 105 600 czyli kolonia zostaje całkowicie zniszczona.
|