O grze
O stronie
Mapa serwisu
News

Dyplomacja
Projektowanie Rasy
ORP Stars!

Kroniki
Hall of fame
Stars! wars
Humor

Demo
Niezbędnik

Katalog Stars!

Redakcja serwisu
Podziękowania
How To
Logowanie
Załóż konto
Zapomniałeś hasła?


Porady

Podstawy dyplomacji



Podstawy, czyli dlaczego powinno mnie to obchodzić?

"I've decided that it is time for you to start learning the fine art of
diplomacy. You can handle the low priority conflicts. It would help me
focus on the other problems. Besides, added responsibility comes with
any promotion. I know it's annoying and inconvenient, but--"
"Did you say 'promotion'?"
"Yes, would you like some juice? It's fresh from the hydroponic garden.
I told them to leave the pulp in. That's the best part. Don't you think,
*Commander*?"
-- Sheridan and Ivanova in Babylon 5:"The Geometry of Shadows"


Ważną nauczką, jaka każdy gracz Stars! powinien wyciągnąć najpóźniej po swojej pierwszej grze multiplayerowej jest to, ze Stars! w trybie multiplayer to nie tylko gra strategiczna. Do części strategicznej dołącza druga, co najmniej równie ważna - dyplomacja.
Ignorowanie którejkolwiek z tych części doprowadzi każdego gracza do szybkiego, smutnego i prawdopodobnie całkiem bolesnego końca.

W celu uświadomienia sobie jak ważna jest dyplomacja, proponuje przyjrzeć się poniższemu problemowi:

Pytanie 1:
Jaka są główne różnice pomiędzy graczem Stars! a AI Stars! ?

Odpowiedzi:
1: Gracz jest w stanie uczyć się na własnych błędach i staje się coraz lepszy a AI - no cóż, wszyscy wiemy jakie jest genialne :)
2: Gracz jest w stanie prowadzić dyplomacje.

Pytanie:
Jakie są główne różnice miedzy graczem który zaniedbuje dyplomacje a takim który się w nią angażuje?

Odpowiedzi:
1: Gracz drugi poświęca na grę co najmniej 2 razy więcej czasu niż pierwszy
2: Gracz drugi odnosi o wiele więcej satysfakcji z gry niż pierwszy
3: Gracz pierwszy nigdy nie przeżywa dłużej niż 30-50 lat

Konkluzja:
Żadna, nawet najlepiej zaprojektowana superrasa nie przetrwa w Starsach, jeśli nie będzie utrzymywać stosunków dyplomatycznych z innymi rasami - zostanie po prostu zniszczona przez kilku współpracujących ze sobą graczy, a pamięć o niej zaginie przed upływem pierwszego stulecia gry.
Co więcej, z własnego doświadczenia odważam się stwierdzić, że nawet źle zaprojektowana rasa może dzięki umiejętnemu wykorzystaniu dyplomacji przeżyć i zająć wysoką pozycję w końcowym rankingu (Ci InnI iC w Young Guns, Bangoids w Formula1).
Gracz, który chce przeżyć i wygrać, musi nauczyć się i korzystać ze sztuki dyplomacji.


Autor: Prokonsul Piotrus