|
Super Fuel Xport
Wymagane techy : Const 7
Tania, lekka i nad wyraz efektywna jednostka dostępna dla dowolnej rasy. Z uwagi na swoje funkcje właściwie niezastąpiona w każdym etapie gry. Podłączenie takiej jednostki do dowolnej floty dodaje 2250 mg paliwa. Dodatkowo wytwarza ona 200 mg paliwa rocznie. W przypadku podłączenia np. do floty wojennej przyspiesza ona naprawę jednostek o 10% (naprawa flot). Jednostka ta jest faktycznie niezastąpiona przez cały okres gry (no może za wyjątkiem ery nubianów, które mają same spory ładunek paliwa).
Z uwagi na małą elastyczność konstrukcji należy dobrze się zastanowić nad budową kadłuba, aby w przyszłości nie marnować cennych designów. Podstawowa konstrukcja, na upartego do wykorzystania przez cały okres gry:
Jednostka w grze zaawansowanej, wyposażona w skaner penetrujący, możliwa do zastosowania przez resztę gry w postaci niezmiennej. Wydajny silnik umozliwia szybkie poruszanie się z flotą z prędkością W10:
Należy przede wszystkim podkreślić, iż jednostka ta ma dwojakie zastosowanie: • zaopatrzenie w paliwo • naprawa uszkodzonych flot
Dlatego jest to jedna z ważniejszych konstrukcji dla ras bez RS, przy której gracze nastawiają się na konstrukcje bardziej oparte na pancerzach (np. BB, DN, bazy).
Oprócz istotnej obecności we flotach, warto także trzymać SFX’y na planetach z fortami, z uwagi na fakt, iż fort nie zaopatruje floty w paliwo, a z uwagi na brak doku – uszkodzona flota jest naprawiana w znikomym stopniu. Szczególnie jest to istotne dla skoków jednostkami przekraczającymi wielkości limitowane parametrami bezpiecznymi danej bramy.
Andrev 04.11.2004
|