|
Scout Hull
Kadłub Scouta jest dostępny od początku gry i każda rasa startuje z przynajmniej 1 statkiem tego typu. Choć konstrukcja oferowana przez komputer czasem pozostawia wiele do życzenia (np.: Shadow Sleuth rasy Super Stealth). Dobry na pierwsze 10-20lat gry, dopóki nie wymyślimy kadłuba Frigate, który przy prawie takich samych kosztach co kadłub scouta, oferuje lepszą pojemność różnych modułów. Scouty w galaktyce można spotkać jako zwiadowców, stawiaczy min i jako wersje bojowe powszechnie stosowane jako flary.
Scout jako zwiadowca:
Smaugarian Peeping Tom Smaugarian Peeping Tom
Z podstawowym skanerem, który wystarcza tylko do badania miejsca w którym się statek znajduje. Więc to co wydaje nam się wielką pustką może w rzeczywistości tętnić życiem, niekoniecznie przyjaźnie do nas nastawionym;). Smaugarian Peeping Tom
Z "troszkę" lepszym skanerkiem, tutaj o zasięgu 100ly (podstawowy zasięg tego radaru wynosi 50ly, lecz podwoi się jeśli przy tworzeniu rasy zaznaczyliśmy No Advanced Skanners jako LRT) Smaugarian Peeping Tom
A to wersja "oszczędnościowa" coś na co może pozwolić sobie tylko JoAT dzięki wbudowanym w pancerz skanerom, także penetrującym. Jak widać, mimo tego że na kadłubie nie ma zamontowanego skanera zasięg radaru wynosi 160ly pasywny i 40 ly penetrujący. Shadow Sleuth 1 Shadow Sleuth 2
Przykłady zwiadowców SS'a, zazwyczaj niewidocznych dla postronnych obserwatorów. Shadow Sleuth 1 jest przykładem jak nie projektować statków, brak zapasowego zbiornika drastycznie obniża zasięg tego statku i może znacznie spowolnić naszą ekspansję. Zamiast Stealth Cloak należy wrzucić zbiornik paliwa, aby zapewnić sobie w miarę efektywną eksplorację kosmosu. Shadow Sleuth 2 jest rozwojową wersją Scouta możliwa do budowy po osiągnięciu poziomu 6 Electronic i wymyśleniu Chameleon Scanner. Smaugarian Peeping Tom
Na koniec przykład Scouta z zamontowanym skanerem penetrującym typu Ferret.
Scout jako stawiacz min:
Standard Mine Speed Trap
Stawiacz min na "podwoziu" Scouta. Jeżeli chodzi o miny standardowe rzadko spotykany, efektywniej używa się na bazie Fregaty, gdzie można zaaplikować 3 razy więcej min i cena pozostanie mniej więcej ta sama. Co do Speed Trapów, sens ich budowy na Scoucie jest taki że spokojnie mieści sie w bramce 300/500, gdy na Fregacie ma malutka nadwagę i może się czasami zagubić podczas bramowania;). Na takich stawiaczach min, bazujących na kadłubie Scouta lub Fregaty silnik gra drugorzędną rolę, bo jeśli będziemy chcieli gdzieś pofrunąć to i tak trzeba będzie dołączyć tankowiec. Skanerów też raczej się nie montuje( tutaj zamieszczony to przykład, jak może taki design wyglądać), gdyż i tak stacjonujemy nad planetami które mają własne radary( no chyba że nam ktoś sprezentuje ze skanerem penetrującym a sami mamy NAS-a, wtedy bierzemy każdą ilość;))
Scout bojowy czyli flara mała:
Flara 1 Flara 2
Gra w Stars! bez flar jest nie spotykana, a przynajmniej ja jeszcze takiej nie spotkałem (pewnie za mało grałem;)) Flary służą do neutralizacji wrogich rakietowców poprzez ściągnięcie na siebie ich rakiet, dzięki czemu bardziej wartościowe okręty (BS-y i Nubiany) mogą dojść do przeciwnika i go zniszczyć. Flary buduje się w ilościach hurtowych, więc podstawowym założeniem ich designu jest to żeby były względnie tanie minerałowo. Przedstawiam dwa przykłady oparte na kadłubie Scouta, napomknę tylko że według mnie lepiej nadaje się do tego kadłub Fregaty, dodajemy do tego silnik, tani laserek i otrzymujemy Flarę. Silnik dobieramy w zależności od tego kogo nam przyjdzie spotkać w naszej galaktyce, jeśli gdzieś dostrzeżecie przemykającą minowaczkę rasy SD, zalecam zastosowanie designu Flara 2. A dlaczego? Otóż SD posiada zabawkę o nazwie Energy Dampener która spowalnia podczas bitwy wszystkie statki o 1. Może się więc okazać że nasze flary nawet się nie ruszą i pierwsze dostaną statki z floty głównej, co może znacząco wpłynąć na wynik bitwy ( w sposób negatywny dla nas, oczywiście;)). A dlaczego uważam że kadłub Fregaty jest lepszy? Zapraszam do działu im poświęconego Fregaty
Sed 11 maj 2004
|