Scout Hull

 

Ironium  4kT   Max Fuel

50mg

Boranium  2kT   Armor 

20dp

Germanium   4kT   Shields

(none)

Resources

10

  Cloak/Jam

 0%/0%

Mass 

 8kT

  Initiative/Moves

1/--

 

    Kadłub Scouta jest dostępny od początku gry i każda rasa startuje z przynajmniej 1 statkiem tego typu. Choć konstrukcja oferowana przez komputer czasem pozostawia wiele do życzenia (np.: Shadow Sleuth rasy Super Stealth). Dobry na pierwsze 10-20lat gry, dopóki nie wymyślimy kadłuba Frigate, który przy prawie takich samych kosztach co kadłub scouta, oferuje lepszą pojemność różnych modułów. Scouty w galaktyce można spotkać jako zwiadowców, stawiaczy min i jako wersje bojowe powszechnie stosowane jako flary.

 

Scout jako zwiadowca:

 

Smaugarian Peeping Tom                          Smaugarian Peeping Tom

                             

Ironium             22kT   Max Fuel            300mg Ironium             19kT  Max Fuel           300mg
Boranium            2kT Armor                   20dp Boranium            2kT Armor                  20dp
Germanium         8kT Shields                 (none) Germanium         5kT Shields               (none)
Resources         27 Cloak/Jam           0%/0% Resources         26 Cloak/Jam        0%/0%
Mass                26kT Initiative/Moves    1/11/4 Mass                19kT Initiative/Moves     1/ 1

    Z podstawowym skanerem, który wystarcza tylko do badania miejsca w którym się statek znajduje. Więc to co wydaje nam się wielką pustką może w rzeczywistości tętnić życiem, niekoniecznie przyjaźnie do nas nastawionym;).

Smaugarian Peeping Tom

Ironium            20kT Max Fuel           300mg
Boranium           2kT Armor                  20dp
Germanium        6kT Shields               (none)
Resources        27 Cloak/Jam         0%/0%
Mass               22kT Initiative/Moves     1/ 1
            Scaner Range:         100 / 0

    Z "troszkę" lepszym skanerkiem, tutaj o zasięgu 100ly (podstawowy zasięg tego radaru wynosi 50ly, lecz podwoi się jeśli przy tworzeniu rasy zaznaczyliśmy No Advanced Skanners jako LRT) 

Smaugarian Peeping Tom

Ironium            16kT Max Fuel           300mg
Boranium           2kT Armor                  20dp
Germanium        4kT Shields               (none)
Resources        23 Cloak/Jam         0%/0%
Mass               17kT Initiative/Moves     1/ 1
            Scaner Range:         160 / 40

    A to wersja "oszczędnościowa" coś na co może pozwolić sobie tylko JoAT dzięki wbudowanym w pancerz skanerom, także penetrującym. Jak widać, mimo tego że na kadłubie nie ma zamontowanego skanera zasięg radaru wynosi 160ly pasywny i 40 ly penetrujący.

Shadow Sleuth 1                              Shadow Sleuth 2

                             

Ironium             16kT   Max Fuel              50mg Ironium             21kT  Max Fuel           300mg
Boranium            2kT Armor                   20dp Boranium            8kT Armor                  20dp
Germanium         9kT Shields                 (none) Germanium         8kT Shields               (none)
Resources         42 Cloak/Jam         77%/0% Resources         49 Cloak/Jam      76%/0%
Mass                19kT Initiative/Moves    1/ 1 Mass                23kT Initiative/Moves     1/ 1
        Scaner Range:            300 / 0        Scaner Range:         320 / 45

         

    Przykłady zwiadowców SS'a, zazwyczaj niewidocznych dla postronnych obserwatorów. Shadow Sleuth 1 jest przykładem jak nie projektować statków, brak zapasowego zbiornika drastycznie obniża zasięg tego statku i może znacznie spowolnić naszą ekspansję. Zamiast Stealth Cloak należy wrzucić zbiornik paliwa, aby zapewnić sobie w miarę efektywną eksplorację kosmosu. Shadow Sleuth 2 jest rozwojową wersją Scouta możliwa do budowy po osiągnięciu poziomu 6 Electronic i wymyśleniu Chameleon Scanner.

Smaugarian Peeping Tom

Ironium            13kT Max Fuel           300mg
Boranium           1kT Armor                  20dp
Germanium        9kT Shields               (none)
Resources        39 Cloak/Jam         0%/0%
Mass               26kT Initiative/Moves  1/11/4
            Scaner Range:         185 / 50

Na koniec przykład Scouta z zamontowanym skanerem penetrującym typu Ferret.

 

Scout jako stawiacz min:

 

Standard Mine                                      Speed Trap

                                

Ironium               5kT   Max Fuel              50mg Ironium             24kT  Max Fuel            50mg
Boranium          10kT Armor                   20dp Boranium            1kT Armor                  20dp
Germanium       10kT Shields                 (none) Germanium       16kT Shields               (none)
Resources         48 Cloak/Jam          0%/0% Resources         69 Cloak/Jam        0%/0%
Mass                42kT Initiative/Moves    1 /  3/4 Mass              114kT Initiative/Moves  1 /  1/2
        Scaner Range:            0 / 0        Scaner Range:         185 / 50

 

    Stawiacz min na "podwoziu" Scouta. Jeżeli chodzi o  miny standardowe rzadko spotykany, efektywniej używa się na bazie Fregaty, gdzie można zaaplikować 3 razy więcej min i cena pozostanie mniej więcej ta sama. Co do Speed Trapów, sens ich budowy na Scoucie jest taki że spokojnie mieści sie w bramce 300/500, gdy na Fregacie ma malutka nadwagę i może się czasami zagubić podczas bramowania;). Na takich stawiaczach min, bazujących na kadłubie Scouta lub Fregaty silnik gra drugorzędną rolę, bo jeśli będziemy chcieli gdzieś pofrunąć to i tak trzeba będzie dołączyć tankowiec. Skanerów też raczej się nie montuje( tutaj zamieszczony to przykład, jak może taki design wyglądać), gdyż i tak stacjonujemy nad planetami które mają własne radary( no chyba że nam ktoś sprezentuje ze skanerem penetrującym a sami mamy NAS-a, wtedy bierzemy każdą ilość;))

 

Scout bojowy czyli flara mała:

 

Flara 1                                                              Flara 2

                                        

Ironium               7kT   Max Fuel              50mg Ironium             15kT  Max Fuel            50mg
Boranium            8kT Armor                   20dp Boranium            8kT Armor                  20dp
Germanium         5kT Shields                 (none) Germanium         7kT Shields               (none)
Resources         19 Cloak/Jam          0%/0% Resources         28 Cloak/Jam        0%/0%
Mass                13kT Initiative/Moves    1 /  3/4 Mass                 22kT Initiative/Moves  1 / 1 1/4
             Rating            12                Rating           15

 

    Gra w Stars! bez flar jest nie spotykana, a przynajmniej ja jeszcze takiej nie spotkałem (pewnie za mało grałem;)) Flary służą do neutralizacji wrogich rakietowców poprzez ściągnięcie na siebie ich rakiet, dzięki czemu bardziej wartościowe okręty (BS-y i Nubiany) mogą dojść do przeciwnika i go zniszczyć. Flary buduje się w ilościach hurtowych, więc podstawowym założeniem ich designu jest to żeby były względnie tanie minerałowo. Przedstawiam dwa przykłady oparte na kadłubie Scouta, napomknę tylko że według mnie lepiej nadaje się do tego kadłub Fregaty, dodajemy do tego silnik, tani laserek i otrzymujemy Flarę. Silnik dobieramy w zależności od tego kogo nam przyjdzie spotkać w naszej galaktyce, jeśli gdzieś dostrzeżecie przemykającą minowaczkę rasy SD, zalecam zastosowanie designu Flara 2. A dlaczego? Otóż SD posiada zabawkę o nazwie Energy Dampener która spowalnia podczas bitwy wszystkie statki o 1. Może się więc okazać że nasze  flary nawet się nie ruszą i pierwsze dostaną statki z floty głównej, co może znacząco wpłynąć na wynik bitwy ( w sposób negatywny dla nas, oczywiście;)).

A dlaczego uważam że kadłub Fregaty jest  lepszy?  Zapraszam do działu im poświęconego Fregaty 

 

Sed

11 maj 2004