Jeżeli lubisz miotać kamienie wielkości księżyca z prędkościami prawie dwieście razy większymi od prędkości światła to ten PRT jest dla Ciebie. Niestety w praktyce okazuje się, że tego typu rasy są dosyć (jeżeli nie bardzo) trudne w grze. Mimo, iż zdolności tej rasy w budowie Acceleratorów są na prawdę imponujące, to wykorzystanie tych umiejętności jako broni ofensywnej bywa kłopotliwe. Najważniejszymi przyczynami takiego stanu rzeczy jest to, iż w dłuższych grach (a tylko w takich starcza czasu na osiągnięcie technologii odpowiedniej do budowy "szybkich" Acceleratorów) minerały są zwykle towarem deficytowym (tylko Boranium występuje w nadmiarze), a dodatkowo przed atakiem pakietowym jest się stosunkowo łatwo obronić. Dlatego też tego typu rasy najlepiej sprawują się jako sojusznicy w grach grupowych gdzie z góry określa się zespoły współpracujących ras.

676

Dodatkowe wyposażenie PP:  
Mass Driver 5 Mass Driver 9
Mass Driver 6 Mass Driver 11
Mass Driver 7 Mass Driver 12
Mass Driver 8 Mass Driver 13

Bonusy na starcie

4 poziom w Energy.

• 2 shielded scouty

1 colony ship

2 planety - dla wszechświatów większych od drobnego (tiny)

  •  

Dodatkowe komponenty

• Mass Driver 5, 6, 8, 9, 11, 12, 13

• Pakiety minerałów posiadają wbudowane skanery penetrujące z zasięgiem równym ich prędkości do kwadratu

Dodatkowe umiejętności

  • Pakiety minerałów są mniejsze i tańsze w budowie 

  • • Wykrywa pakiety minerałów wszystkich graczy będące aktualnie w locie , niezależnie od ich położenia

  • • Rozpoznaje dokładnie konstrukcję obcych baz gwiezdnych, które użyły mass akceleratory do przechwycenia pakietu który wysłałeś

  • • Planety trafione pakietem mają 50% szans na poprawienie (terraformowaniae) o 1% swoich atrybutów środowiskowych. Nie każde 100kT minerałów trafia w planetę, dlatego też dodatkowo jest jeszcze 0,1% szans na polepszenie wartości planety o 1%.

  •